De onthulling van Call of Duty: Ghosts kwam als een grote verrassing, want velen hadden verwacht dat Infinity Ward op safe zou spelen en simpelweg Modern Warfare 4 uit zou brengen. Uiteindelijk besloot de studio om een compleet nieuwe setting en verhaallijn uit de grond te stampen, maar die keuze was niet snel gemaakt, zo liet executive producer Mark Rubin weten in een interview.
Volgens Rubin was de keuze om Modern Warfare over te slaan geen moeilijk, maar wel een lang besluit:
Not a hard decision, but a long decision. We don’t get a chance when making a game to think about the next one until we are done actually making that first game. When we finished Modern Warfare 3, we had this big brainstorming session that lasted for weeks. Everybody gets to come up with ideas of what we want to do, not just what game we want to do, but moments in games. We all really knew we wanted to continue making Call of Duty. We could have done something else, but we wanted to make Call of Duty, and we wanted to create a new universe, or a new story at least. We wanted new characters and new experiences.Volgens Rubin zou het het makkelijkst zijn geweest om simpelweg een nieuwe Modern Warfare te maken, maar die keuze was voor de ontwikkelaars niet bevredigend:
The easy thing would have been – as we had finished the arc of Modern Warfare 1, 2 and 3 – to start a new arc within that same universe. That was the first step. But due to a lot of the changes we wanted to make with this new world, it really dictated out that we needed to make something that wasn’t Modern Warfare.Ben jij blij dat Infinity Ward ervoor heeft gekozen om Call of Duty: Ghosts te maken, of had je liever een nieuw Modern Warfare-deel gezien? Laat het ons weten in de reacties hieronder.