Eenieder die de trailer van Call of Duty: Ghosts al gezien heeft, zal het waarschijnlijk beamen. Hoewel de game er grafisch beter uit ziet dan zijn voorgangers, lijkt er niet alles uit te zijn gehaald wat mogelijk was. Infinity Ward’s Zach Volker, verantwoordelijk voor alle animaties in de game, bevestigt deze assumptie.
Call of Duty: Ghosts draait namelijk niet op een geheel nieuwe engine, maar is gebaseerd op de oude engine met een aantal significante upgrades.
When we’re talking about a new engine we’re talking about upgrading significant systems within in that engine. We’re not talking about throwing it all away and saying we’re starting from the ground up.De reden hiervoor verklaarde Volker als volgt.
It’s impossible to develop a new engine from the ground up in a two year cycle. What we do is we say, ‘okay what are the things that are significant and that we would say that are encompassing of the engine or its visual quality? Are those being upgraded in a significant way? Alright, then I think that warrants that we’ve got a new engine on our hands.Ben jij het ook eens met de redenering van Volker, of had je liever gezien dat er met de overbrugging naar de next-gen ook een geheel nieuwe game engine ontwikkeld zou worden?