The Bureau: XCOM Declassified wordt moeilijk

Zin om straks al rennend en knallend het einde van The Bureau: XCOM Declassified te bereiken? Bereid je dan maar voor op een onmogelijke taak en veel game overs, want volgens ontwikkelaar 2K Marin wordt The Bureau: XCOM Declassified een pittige uitdaging.

Creative director Morgan Gray vertelde dat men goed heeft gekeken naar games als Demon’s Souls en natuurlijk XCOM: Enemy Unknown van vorig jaar. Volgens Gray willen gamers graag een flinke uitdaging. En die zal je krijgen ook! Inclusief de nodige tactieken en teamwork:

XCOM’s not a game about putting on your diaper and giving you a bottle of milk. It asks you to be a hero if you want to have a chance of succeeding. Anyone who attempts to run and gun or Rambo this will die. It’s about a team working together.

What is generally happening in the more modern era is that things are almost obscenely accessible. So it was nice to see this movement towards more skilful play – and I just want to call it difficulty because it’s not about hard games, it’s about challenging games – and seeing that wave come back, seeing people really wanting to have some games with some crunch to them, some meat, is one of the things that let us go ‘yeah, we can bring this aspect of XCOM into The Bureau’.

Verwacht dus een flinke uitdaging als je deze zomer de wereld van XCOM gaat betreden. Eind augustus ligt de game in de winkels voor de pc, PlayStation 3 en Xbox 360.

  1.   
    D_Dog's avatar

    Zolang het maar niet TE moeilijk word, dan is voor mij de fun er snel vanaf.

  2.   
    DeAdSeYe's avatar

    Mooi, ik mis games met uitdagingen! 🙂