Gamersnet.nl

People Can Fly had extreme ideeën voor Bulletstorm 2

Bulletstorm was een grappige, toffe shooter. Dat werd ook wel duidelijk in de review. Toch werd de game jammer genoeg geen verkoopsucces en een tweede deel was kort in ontwikkeling maar al vlot weer geannuleerd. Doodzonde. Als we Adrian Chmielarz, mede-oprichter van ontwikkelstudio People Can Fly, mogen geloven.

Chmielarz en zijn collega’s bij People Can Fly hadden namelijk nogal wat absurde ideeën voor Bulletstorm 2. De game zou nog extremer worden dan het origineel. Toch deed de game het qua verkopen niet goed, wat wellicht aan slechte marketing heeft gelegen, zo vertelde Chmielarz in een recent interview:

The thing is, we did want to make Bulletstorm 2, and actually there was a concept and, I think, it would be an amazing game.

I think it [the marketing] was bad. The way I blamed myself for it was I basically enjoyed it too much. Initially I asked can we do it so it sells the game as an action-adventure, a pulp sci-fi rollercoaster, and not do the Bad Company 1-style of campaign of silliness and jokes? And then they showed me some marketing materials and I was laughing and like, ‘OK that’s funny, let’s do this,’ and that was a mistake.

Eeuwig zonde dat we waarschijnlijk nooit een Bulletstorm 2 gaan zien? Of is het prima dat het bij één deel gebleven is?