De reden van misvormde voeten in Fire Emblem Awakening

Nintendo heeft uitgelegd waarom de karakters in Fire Emblem Awakening zulke misvormde voeten hebben. Blijkbaar hebben de designers van het strategische rollenspel in het eindstadium besloten dat het niet nodig was voor de personages om volledige voeten te hebben, zo vertelt art director Toshiyuki Kusakihara:

The idea was to add a unique sort of deformation to the characters. As for why it ended up like this… At the start of the project, we weren’t entirely sure how many bones and joints we’d be able to use in each character model. As it is now, there’s a joint at the knees, and then there’s nothing below that for the ankles and the feet.
Deze techniek maakt het allemaal wat simpeler voor de designers, ook al kan de 3DS het qua kracht eigenlijk wel aan:
This makes it a bit easier to apply animation to models as well. We found out afterward that, with the 3DS, we had more than enough CPU strength available to flesh out the models a bit, add real ankles and so on. We were like “Well, if there’s a next time, maybe there’ll be more ankles…
De keuze zit hem dus voornamelijk in het werk aan de modellen. Als de personages door middel van hun benen hadden gevecht, hadden ze niet zulke stompjes als voeten gehad. De personages hebben namelijk vooral hun handen nodig om hun wapens vast te houden en voeten zijn voor hen slechts een bijzaak:
I think if this was a game that involved people kicking and such, we would have put in real ankles. Instead, you’re using handheld weapons for the most part, so we figured we could sort of omit some of the detail down there..
Fire Emblem Awakening verschijnt eind deze week voor de 3DS op 19 april. Lees alvast onze review om een goed beeld van de titel te krijgen!

  1.   
    NoFearz's avatar

    Dus eigenlijk was het tijdnood, omdat ze er achteraf achter kwamen dat het toch wel mogelijk is?

  2.   
    BartjeZ's avatar

    haha , wel een beetje falend.