Gamersnet.nl

Deep Silver: ”Wij zijn veel beter dan grote uitgevers”

Geoff Mulligan, de grote baas van uitgever Deep Silver, is van mening dat zijn bedrijf het veel beter doet dan de grote ‘triple-A’ uitgevers. De reden? Deep Silver maakt winst. Nadat Deep Silver ontwikkelaar Volition en de Metro-franchise van THQ had gekocht, gingen veel mensen de uitgever al vergelijken met een nieuwe, grote speler.

Volgens Mulligan is zijn bedrijf beter dan de Activisions, EA’s en Ubisofts van deze wereld:

People say, ‘Oh, you acquired Volition and Metro, you’re going to be a triple-A publisher. What separates us from a triple-A publisher is that I don’t really have a desire to be a triple-A publisher. I actually think we’re much better than the Activisions, EAs, and Ubisofts of the world. People say, ‘What do you mean? They are valued at three billion dollars.’ I say the difference is that we make money.

With the acquisition of Metro and Saints Row, it allows us to, again, go from strength to strength. But do I want to hire 500 people and build a world headquarters? That’s not what we do – nor is it what we need to do. I firmly believe that you do not need a giant organization anymore. That’s what’s killing so many publishers. The moment you don’t have a giant, triple-A hit, your overhead absolutely eats you alive. What do you do if this big, triple-A game didn’t hit? You’ve got to ship another one very quickly and hope that one does.

Deep Silver heeft als grote voordeel dat het onderdeel is van een privébedrijf, waardoor men geen verantwoording hoeft af te leggen aan investeerders. Met Metro: Last Light en binnenkort ook Dead Island: Riptide heeft de uitgever behoorlijk wat leuks voor ons gamers in petto.