Gamersnet.nl

Star Wars 1313 moest Boba Fett-game worden

Afgelopen woensdag bereikte ons het treurige nieuws dat Disney de beroemde game-ontwikkelaar LucasArts heeft opgedoekt. Dientengevolge sneuvelde ook Star Wars 1313, een veelbelovende next-gen game die ons in aanraking zou brengen met de donkere, volwassen kant van Star Wars. Althans, dat was oorspronkelijk het plan…

Een ontslagen medewerker heeft namelijk tegenover de website Kotaku laten weten dat George Lucas dit concept in mei 2012 al drastisch veranderde. Hij besloot dat Star Wars 1313 volledig zou draaien om de geliefde bounty hunter Boba Fett!

Dat verklaart waarom we zo’n lange tijd niets van de titel hebben gehoord: de game moest grotendeels opnieuw ontwikkeld worden en dat kost nou eenmaal tijd. Dat maakte Star Wars 1313 een kostbaar project en de ontwikkelaars wisten dat de kans daardoor groter was dat Disney de stekker eruit zou trekken:

They ended up with movie tech that wouldn’t fit in a game, and game tech that wouldn’t fit in a movie. 1313 was always in danger of not being made.
Dat Disney de hele studio zou opdoeken, had waarschijnlijk niemand zien aankomen. Laten we hopen dat een andere ontwikkelaar in de toekomst aan de slag zal gaan met Star Wars 1313, want voor een Boba Fett-game kun je ons midden in de nacht wakker maken.

Een uitgelekt stukje concept art vind je hieronder.

[SCREENSHOTS]