Ontwikkelen van indie-games voor 3DS en Wii U voortaan gemakkelijker

Dan Adelman, contactpersoon tussen Nintendo en indie-ontwikkelaars, stelt in een interview met Gamasutra dat Nintendo het veel gemakkelijker heeft gemaakt voor onafhankelijke ontwikkelaars om voor de machines van Nintendo te produceren. Volgens Adelman is bijvoorbeeld de controversiële officiële rompslomp iets uit het verleden:

I know we’ve shied away from talking about these things publicly in the past, so I’m glad that I can officially confirm that the office requirement is a thing of the past.
Daarnaast meldt hij dat indie-ontwikkelaars veel meer vrijheid genieten dan ooit tevoren. Zo mogen ze bijvoorbeeld hun eigen prijzen vaststellen:
Anyone from any country can make their games available on the eShop within the NOA and NOE region — i.e., pretty much everywhere outside of Japan. Developers set their own pricing for their Wii U and Nintendo 3DS content. As one example, Little Inferno launched at $14.99. They did a sale for $9.99, and it went so well, they decided to make that price change permanent. It’s completely in their control.
Is het een goed teken dat Nintendo een groot deel van de vrijheid in de handen van de onafhankelijke ontwikkelaars laat, of verliest het bedrijf hiermee een gedeelte van zijn autoriteit?

  1.   
    soldierarjan's avatar

    Ik vind het heel erg goed dat ze meer vrijheid krijgen zo word het platform een stuk aantrekkelijker voor indie ontwikkelaars en zal er een stuk meer indie games op uitkomen.

  2.   
    cookymonster's avatar

    Kan een goede zaak zijn. Ik hoop dat er hierdoor wat meer games komen die op een coole manier gebruik maken van de mogelijkheden die de wii u bied.