Maxis verdedigt afwezigheid offline-modus SimCity

Tot irritatie van veel gamers is het verplicht om tijdens het spelen van SimCity verbonden te zijn met het internet. Dat dit in principe helemaal niet nodig is, bleek wel toen hackers een manier vonden om de game probleemloos te spelen zonder internetverbinding. Lucy Bradshaw, directrice van ontwikkelaar Maxis, heeft de keuze van EA en haar ontwikkelteam in een interview verdedigd. Volgens haar is SimCity een multiplayergame in hart en nieren en kun je het spel in bepaalde opzichten zelfs zien als een MMO!

Volgens Bradshaw stond het vanaf het begin al vast dat SimCity een multiplayergame zou worden:

It’s fundamental to the vision we had for this SimCity. From the ground up, we designed this game with multiplayer in mind – using new technology to realize a vision of players connected in regions to create a SimCity that captured the dynamism of the world we live in; a global, ever-changing, social world. The game we launched is only the beginning for us – it’s not final and it never will be. In many ways, we built an MMO.
Bradshaw geeft toe dat een offline-modus technisch mogelijk zou zijn geweest, maar volgens haar paste dat niet bij de visie van het ontwikkelteam:
Could we have built a subset offline mode? Yes. But we rejected that idea because it didn’t fit with our vision. We did not focus on the “single city in isolation” that we have delivered in past SimCities. We recognize that there are fans – people who love the original SimCity – who want that. But we’re also hearing from thousands of people who are playing across regions, trading, communicating and loving the Always-Connected functionality. The SimCity we delivered captures the magic of its heritage but catches up with ever-improving technology.
Vind jij het ontbreken van een offline-modus in SimCity een groot gemis? Laat het ons weten in de reacties hieronder!

  1.   
    MitchieB's avatar

    dat het geen offlinemodus heeft is voor mij geen gemis ik heb stabiel internet thuis wat ik ze wel kwalijk neem is de dramatische servers bij launch dat hoort gewoon te werken bij een always online game.

  2.   
    Eichmann's avatar

    Ja , dat vind ik een groot gemis , Ik heb zelf een hele goede sterke en stabiele internet verbinding die ook erg snel is.
    ( bedoel maar , 3 ps3 en 3 laptops aansluiten en tegelijkertijd online gamen probleemloos vind ik vrij knap)

    Maar ik wil niet verplicht zijn om elke dag of elke week de game te spelen om mijn stad te onderhouden en de problemen weer op te lossen voordat mijn hele stad in puin ligt als ik een week afwezig ben.

    Als het een offline modus zou hebben zou dat heerlijk wezen omdat ik dan gewoon kan spelen wanneer ik wil en waar ik zelf gebleven was.

  3.   
    D_Dog's avatar

    Men had er gewoon een offline modus bij moeten doen, geen gezeur en van die onzin verklaringen die om de oplossing heen draaien.

  4.   
    Rijstekorrel's avatar

    Eichmann schreef, "Ja , dat vind ik een groot gemis , Ik heb zelf een hele goede sterke en stabiele internet verbinding die ook erg snel is.
    ( bedoel maar , 3 ps3 en 3 laptops aansluiten en tegelijkertijd online gamen probleemloos vind ik vrij knap)
    Maar ik wil niet verplicht zijn om elke dag of elke week de game te spelen om mijn stad te onderhouden en de problemen weer op te lossen voordat mijn hele stad in puin ligt als ik een week afwezig ben.
    Als het een offline modus zou hebben zou dat heerlijk wezen omdat ik dan gewoon kan spelen wanneer ik wil en waar ik zelf gebleven was."

    Precies je ben nu gewoon verplicht dus om elke dag te spelen om je stad te onderhouden anders gaat het niet goed, ik had dus ook liever een offline modus gewild bepaal zelf wel wanneer ik met me stad verder ga.

  5.   
    DeAdSeYe's avatar

    Als je geen Sim City speelt springt je stad gewoon op pauze, zo hoef je niet elke dag je stad te onderhouden zoals we zijn gewend van browser games.

    De “server” berekent alles in een regio, zo blijft wel alle transport en dergelijke doorlopen als een ander persoon online is. Maar je stad zelf blijft gewoon op pauze staan, niet dat je halve stad of dergelijke af is gefikt of compleet met de grond gelijk is gemaakt.

    Daarnaast is deze game gericht op Multi-player, daar kunnen we helaas niet omheen. Voor mij is het geen grote gemis, want welke game gebruikt tegenwoordig geen “always online” van EA?

    Probeer ook maar Battlefield 3 zonder internet te spelen, maar daar hoor ik niemand over terwijl Battlefield 3 toch een gedeelte Single-player is. Ik kon althans geen Battlefield 3 spelen toen ik 1 dag zonder internet zat. 🙄
    Zolang de server’s stabiel en goed draaien, hoor je mij niet klagen! Ookal vragen ze always online, ik ben het onderhand gewend van meerdere games. Het is gewoon jammer dat precies 1 game compleet de grond in wordt geboord omdat het geen offline functie heeft terwijl genoeg andere games zijn met het zelfde probleem.

    Daarnaast heeft de beperkingen van een stad bouwen ook z’n redenen. Natuurlijk hebben hackers gevonden dat een stad groter te bouwen is, dat kon ik zelf voorspellen. Maar blijft het nog stabiel lopen? Zullen er geen problemen worden veroorzaakt en hoe zal de gemiddelde PC hierop reageren?

    Niemand weet precies hoeveel berekeningen en dergelijke worden berekent op de server of client. Kan best zijn dat bij grote steden alles onstabiel werd of problemen voorkwamen, misschien was Sim City dan nog helemaal niet uit…

    Het is nog een nieuwe engine, het heeft allemaal z’n tijd nodig.

  6.   
    dmb97's avatar

    DeAdSeYe schreef, "Als je geen Sim City speelt springt je stad gewoon op pauze, zo hoef je niet elke dag je stad te onderhouden zoals we zijn gewend van browser games.
    De “server” berekent alles in een regio, zo blijft wel alle transport en dergelijke doorlopen als een ander persoon online is. Maar je stad zelf blijft gewoon op pauze staan, niet dat je halve stad of dergelijke af is gefikt of compleet met de grond gelijk is gemaakt.
    Daarnaast is deze game gericht op Multi-player, daar kunnen we helaas niet omheen. Voor mij is het geen grote gemis, want welke game gebruikt tegenwoordig geen “always online” van EA?
    Probeer ook maar Battlefield 3 zonder internet te spelen, maar daar hoor ik niemand over terwijl Battlefield 3 toch een gedeelte Single-player is. Ik kon althans geen Battlefield 3 spelen toen ik 1 dag zonder internet zat. 🙄
    Zolang de server’s stabiel en goed draaien, hoor je mij niet klagen! Ookal vragen ze always online, ik ben het onderhand gewend van meerdere games. Het is gewoon jammer dat precies 1 game compleet de grond in wordt geboord omdat het geen offline functie heeft terwijl genoeg andere games zijn met het zelfde probleem.
    Daarnaast heeft de beperkingen van een stad bouwen ook z’n redenen. Natuurlijk hebben hackers gevonden dat een stad groter te bouwen is, dat kon ik zelf voorspellen. Maar blijft het nog stabiel lopen? Zullen er geen problemen worden veroorzaakt en hoe zal de gemiddelde PC hierop reageren?
    Niemand weet precies hoeveel berekeningen en dergelijke worden berekent op de server of client. Kan best zijn dat bij grote steden alles onstabiel werd of problemen voorkwamen, misschien was Sim City dan nog helemaal niet uit…
    Het is nog een nieuwe engine, het heeft allemaal z’n tijd nodig. "

    Wat zit je nou te lullen dat je bf3 niet kan spelen zonder internet de singelplayer kan je zonder internet wel spelen slimpie ik vind als je verplicht online gebruikt dan moet je zorgen dat de mensen kunnen spelen en niet een week lopen kloten omdat ea geen dubbetje teveel wilt uitgeven aan een server teveel dus fuck de klanten we stellen zoveel servers in en als we er meer nodig hebben (wat altijd het geval is) dan wachten ze maar ze hebben de game toch al gekocht en ea geeft GEEN gld terug.

  7.   
    Denniscan's avatar

    DeAdSeYe schreef, "Als je geen Sim City speelt springt je stad gewoon op pauze, zo hoef je niet elke dag je stad te onderhouden zoals we zijn gewend van browser games.
    De “server” berekent alles in een regio, zo blijft wel alle transport en dergelijke doorlopen als een ander persoon online is. Maar je stad zelf blijft gewoon op pauze staan, niet dat je halve stad of dergelijke af is gefikt of compleet met de grond gelijk is gemaakt.
    Daarnaast is deze game gericht op Multi-player, daar kunnen we helaas niet omheen. Voor mij is het geen grote gemis, want welke game gebruikt tegenwoordig geen “always online” van EA?
    Probeer ook maar Battlefield 3 zonder internet te spelen, maar daar hoor ik niemand over terwijl Battlefield 3 toch een gedeelte Single-player is. Ik kon althans geen Battlefield 3 spelen toen ik 1 dag zonder internet zat. 🙄
    Zolang de server’s stabiel en goed draaien, hoor je mij niet klagen! Ookal vragen ze always online, ik ben het onderhand gewend van meerdere games. Het is gewoon jammer dat precies 1 game compleet de grond in wordt geboord omdat het geen offline functie heeft terwijl genoeg andere games zijn met het zelfde probleem.
    Daarnaast heeft de beperkingen van een stad bouwen ook z’n redenen. Natuurlijk hebben hackers gevonden dat een stad groter te bouwen is, dat kon ik zelf voorspellen. Maar blijft het nog stabiel lopen? Zullen er geen problemen worden veroorzaakt en hoe zal de gemiddelde PC hierop reageren?
    Niemand weet precies hoeveel berekeningen en dergelijke worden berekent op de server of client. Kan best zijn dat bij grote steden alles onstabiel werd of problemen voorkwamen, misschien was Sim City dan nog helemaal niet uit…
    Het is nog een nieuwe engine, het heeft allemaal z’n tijd nodig. "

    Volgens mij is battlefield gewoon een online game hoezo vergelijken met simcity die nog nooit een multiplayer had in de andere delen?

  8.   
    Danielle.k's avatar

    Ik vind haar redenering vreemd zeker als de mogelijkheid er is dan voeg je de offline modus gewoon toe, laat mensen zelf bepalen hoe ze het spel het liefst spelen.

  9.   
    DeAdSeYe's avatar

    Even voor de duidelijkheid voor de 2 heren! Ik kon Battlefield 3 niet opstarten toen ik geen internet had, of dit is verandert geen idee. Maar vrij kort naar de release kon ik geen Single-player spelen omdat ik me moest inloggen op Battlelog.

    Daarnaast is Sim City op Multi-player gericht, vandaar mijn redenering tussen andere Multi-player games. Logisch toch?……

  10.   
    ronineter's avatar

    Houd maar op Lucy Bradshaw. Er komt weer eens poep uit je mond.

  11.   
    Eichmann's avatar

    DeAdSeYe schreef, "Als je geen Sim City speelt springt je stad gewoon op pauze, zo hoef je niet elke dag je stad te onderhouden zoals we zijn gewend van browser games.
    De “server” berekent alles in een regio, zo blijft wel alle transport en dergelijke doorlopen als een ander persoon online is. Maar je stad zelf blijft gewoon op pauze staan, niet dat je halve stad of dergelijke af is gefikt of compleet met de grond gelijk is gemaakt.
    Daarnaast is deze game gericht op Multi-player, daar kunnen we helaas niet omheen. Voor mij is het geen grote gemis, want welke game gebruikt tegenwoordig geen “always online” van EA?
    Probeer ook maar Battlefield 3 zonder internet te spelen, maar daar hoor ik niemand over terwijl Battlefield 3 toch een gedeelte Single-player is. Ik kon althans geen Battlefield 3 spelen toen ik 1 dag zonder internet zat. 🙄
    Zolang de server’s stabiel en goed draaien, hoor je mij niet klagen! Ookal vragen ze always online, ik ben het onderhand gewend van meerdere games. Het is gewoon jammer dat precies 1 game compleet de grond in wordt geboord omdat het geen offline functie heeft terwijl genoeg andere games zijn met het zelfde probleem.
    Daarnaast heeft de beperkingen van een stad bouwen ook z’n redenen. Natuurlijk hebben hackers gevonden dat een stad groter te bouwen is, dat kon ik zelf voorspellen. Maar blijft het nog stabiel lopen? Zullen er geen problemen worden veroorzaakt en hoe zal de gemiddelde PC hierop reageren?
    Niemand weet precies hoeveel berekeningen en dergelijke worden berekent op de server of client. Kan best zijn dat bij grote steden alles onstabiel werd of problemen voorkwamen, misschien was Sim City dan nog helemaal niet uit…
    Het is nog een nieuwe engine, het heeft allemaal z’n tijd nodig. "

    Niet om het 1 of ander , maar elke game maakt langzamerhand zijn weg into multiplayer , kijk maar naar alle goedlopende gamereeksen , bijna alle gamereeksen maakte een multiplayer erbij naast een hele goedsingleplayer optie , langzamerhand , hedendaags dus is dat zo geïntegreerd dat het normaal is omdat dit geleidelijk is gedaan en gegaan, niet ineens van , boem , multiplayer only terwijl het vorige spel singleplayer only was.
    Nou pak ik een gamereeks van een andere uitgever en maker ,Assassin’s creed , , AC 1 geen multiplayer , AC 2 werd het langzaam geintroduceerd , ACBH werd het een steeds belangrijker aspect van de game , enzovoort , zo zie je nu al dat AC 3 de multiplayer veel groter is als voorgaande delen.
    Dit is natuurlijk appels met peren vergelijken , maar mijn punt is dat multiplayer geleidelijk aan werd geintroduceerd door de gamereeksen heen per game steeds even beter en belangrijker , en dat is bij simcity niet het geval.
    Als ze nou gewoon een offline en online optie hadden gedaan meteen alleen dat de offline optie iets beperkter was en het regio verhaal met vrienden niet aanbod kwam maar offline netzoals in simcity 4 dan was er zeker weten niet zoveel heisa over geweest. Dus vandaar dat wij gamers dus massaal klagen en het spel dus of niet kopen of uitstellen of erg teleurgesteld zijn na aanschaf.