Ontwikkelaar Spec Ops: The Line koopt licentie Unreal Engine 4

Yager, de ontwikkelaar van Spec Ops: The Line, is de eerste, onafhankelijke studio in Europa die een licentie heeft gekocht om de Unreal Engine 4 te mogen gebruiken. Dit maakte Epic Games, eigenaar van de Unreal Engine 4, vandaag bekend. Yager, een ontwikkelstudio uit Berlijn, gaat met de engine aan de slag om een grote next-gen titel te ontwikkelen. Volgens de afspraak met Epic zal men deze game binnen enkele maanden al onthullen.

De laatste game van Yager, Spec Ops: The Line, verscheen vorig jaar juni voor de pc en consoles. De game kon toen op gemengde reacties rekenen. Leon beloonde de game hier op GamersNET met een hele nette 8,4. Gezien het wijfelachtige succes van Spec Ops lijkt de kans klein dat Yager met de Unreal Engine 4 een vervolg op Spec Ops gaat maken. Timo Ullmann, directeur bij Yager, vertelde uiteraard heel blij te zijn met hun licentie:

Unreal Engine 4 is, hands down, the best toolset for creating next-generation, AAA games. Unreal Engine 3 enabled our great team to tap its full potential for the development for our award-winning game ‘Spec Ops: The Line’ and beyond. Yager is thrilled to be utilizing Epic’s latest technology for our foremost project as the new workflow is incredible, and Blueprint visual scripting gives us more control over building our games than ever before.

  1.   
    SN0WIE's avatar

    Spec ops the line was geen slechte game. Een vervolg op Unreal Engine 4 klinkt dan ook niet heel slecht voor mij.