Gamersnet.nl

Baird centraal in Gears of War: Judgment vanwege vele fans

Het is een opvallende keuze van People Can Fly en Epic Games om een prequel rondom Baird te maken, maar met Gears of War: Judgment gaan ze het toch doen. In een interview laat lead level designer Jim Brown weten dat ze heel bewust voor Baird hebben gekozen, want hij was een echte “fan favourite”. Ook omdat Baird volgens fans af en toe ook een echte eikel is. Brown vertelde:

With Gears of War: Judgment we really wanted to take a step back and not just do another Gears, but to actually expand the universe and do a lot of new things we were unable to do before. So one of the first things we did was go and talk to the fans and say, ‘What is it you want to see?’, ‘Where do you want to go?’, ‘Who do you want to be when playing this game?’ The overwhelming feedback was that Damon Baird was a fan favourite.

He was an interesting character. He’s actually kind of divisive. Most players really, really like him, but there were a couple that were like, ‘Man that’s guy’s just an asshole’. But to me that means he’s interesting. That means that there’s a real story there to tell.

Volgens de ontwikkelaars is er al genoeg verteld rondom Marcus, Dom en Cole. Het was dus echt tijd om Baird een eigen podium te geven.

Denk je dat Baird het verhaal van Gears of War: Judgment goed kan dragen? Of had je liever iets anders gezien? Lees meer over Gears of War: Judgment in onze hands-on preview.