Gamersnet.nl

DICE: Battlefield 3 DLC zet de toon voor de industrie

Battlefield 3 heeft nogal wat stevige DLC gehad de afgelopen tijd, vaak meer dan alleen wat skins of nieuwe mappen. En met onder andere het aankomende pakket End Game zijn gamers nog wel een tijdje zoet. Volgens producer Craig Mcleod van ontwikkelaar DICE heeft men met deze DLC-serie de toon gezet voor de industrie.

Ook hebben ze veel geleerd van Battlefield: Bad Company 2. Volgens DICE moet DLC vandaag de dag meer bieden dan slechts wat mappen. DLC is juist een geweldige kans om nieuwe mogelijkheden uit te proberen, zoals DICE gaat doen met het Drop Ship in de Battlefield 3 DLC End Game. Mcleod vertelde:

I do feel that the DLC packs we release have expanded. I look back to Bad Company 2, and we released a number of map packs, and then right at the end of the Bad Company cycle we released Vietnam. This was a much bigger pack incorporating new weapons and environments – we actually built a whole new front-end right into it.

To reference End Game, we have the vehicle air drop – this is a fantastic feature that we haven’t had before, that we’ve brought into the gameplay. It’s a way of not only catering to our fans but also trying out new things from future development.

Volgens Mcleod heeft DICE dan ook echt de toon gezet voor andere ontwikkelaars. De concurrentie zou ook meer waar voor je geld moeten bieden.