Gamersnet.nl

Game engine Destiny kan makkelijk tien jaar mee

Sinds de onthulling van Bungie’s nieuwste project, Destiny, wil iedereen wel wat meer weten over de veelbelovende game. Een punt van aandacht is sowieso de game engine waar Destiny op zal draaien. Volgens de eerste berichten verschijnt Destiny namelijk zowel voor de huidige als de nieuwe generatie consoles. Naar verwachting zullen we de komende jaren dan ook meerdere games kunnen verwachten, die allen binnen de totale spelwereld van Destiny gaan passen. De vraag is dan hoe toekomstbestendig de game zal worden.

Volgens Bungie’s engineering lead Chris Butcher draait Destiny op een game engine die het maximale uit elk platform gaat halen, zowel vandaag de dag als over tien jaar:

We have an entirely new graphics engine and a fully featured world builder that gives out artists more expressive power than they’ve ever had before.
Hao Chen, senior graphics architect, voegde er nog aan toe dat het echt een revolutionaire engine is:
Over the last four years we have built a truly state of the art engine. It’s by design multiplatform; it’s highly multithreaded, scales very well to the current generation and the future generation of hardware. We have a ton of new features, from our multi resolution terrain systems, to our forests and trees, to rivers and likes, to real time lighting, visibility, lots of cool technology and I could go on and on about them.
In het contract tussen Bungie en uitgever Activision staat dat beide bedrijven van plan zijn om vier games en vier expansions uit te brengen de komende acht jaar. Het lijkt dan vrij logisch dat Destiny de komende jaren van dezelfde engine gebruik zal maken. De engine zal uiteraard wel continu worden opgepoetst om er steeds het maximale uit te halen. Call of Duty gebruikt immers nog steeds een versie van de Call of Duty 2-engine uit 2005.

Voorlopig moeten we nog even geduld hebben, want Destiny zal pas in 2014 verschijnen. Lees voor meer achtergrondinformatie nog eens onze GN Actueel over Destiny.