Regiedebuut Joseph Gordon-Levitt verkocht aan Relativity Media

Het Sundance Film Festival is een van de grootste onafhankelijke filmfestivals ter wereld, en een belangrijke stap voor veel films om toegang te krijgen tot het grote publiek. Van films die het namelijk goed doen op het festival worden vaak de distributierechten opgekocht door productiemaatschappijen, die de film met hun capaciteiten over de wijde wereld kunnen vertonen.

Een dergelijke route heeft ook het regiedebuut van Joseph Gordon-Levitt genomen. Don Jon’s Addiction is de eerste film van de momenteel uitermate succesvolle acteur, en de rechten van de film zouden voor ongeveer vier miljoen dollar zijn opgekocht door uitgever Relativity Media, met het idee om met de bioscooprelease minstens 25 miljoen dollar aan omzet te vergaren.

Don Jon’s Addiction gaat over het een hedendaagse Don Juan (mythische, vrouwen verleidende vrijdenker) die verslaafd is aan porno. Ontevreden met zijn leven, besluit hij het roer om te gooien en op zoek te gaan naar meer voldoening in seks. Gordon-Levitt is naast regisseur ook de hoofdpersoon in de film. Noemenswaardige bijrollen zullen worden vertolkt door niemand minder dan Scarlett Johansson(!) en Julianne Moore.

Een releasedatum is nog niet bekend, maar naar verwachting zal Don Jon’s Addiction in het najaar van 2013 uitgebracht worden.

Het is niet mogelijk om op dit bericht te reageren