Vicepresident van Activision, John Coyne, heette Disney Infinity vandaag welkom tot de markt op het gebied van het ‘speelgoed-tot-leven-brengen’-concept:
We are thrilled by the incredible success that the Skylanders franchise has had in such a short period of time. We are also flattered that one of the leading family entertainment companies is joining our ‘toys to life’ category.In minder dan twee jaar tijd heeft de Skylanders-franchise, die ontwikkeld is door Activision, in totaal meer dan 500 miljoen dollar opgeleverd alleen al in de Verenigde Staten. Disney Infinity gebruikt het geniale idee van Activision en maakt het ook mogelijk om fysieke speelgoedfiguurtjes van de Disney- en Pixar-werelden over te zetten naar een virtuele spelwereld. Coyne maakte na het welkom heten wel gelijk bekend dat Activision de marktleider in deze nieuwe branche is en Disney daar niet snel tussenkomt:
We continue to focus on delivering innovative and immersive entertainment experiences to kids around the world and are pouring more creativity into our games. As a result, we are well positioned to continue leading the category.Disney Infinity verschijnt in juni 2013 in Amerika. Wanneer het spel naar Europa komt, is nog niet bekend.