Pikmin 3 gaat meer op eerste Pikmin lijken

Ontwikkelaar Shigeru Miyamoto heeft onthuld in de nieuwste versie van het Games Master-tijdschrift dat Pikmin 3 meer op het originele Pikmin moet gaan lijken. Miyamoto was het bijvoorbeeld niet eens met de keuze om de tijdslimieten te verwijderen. Dit werd gedaan om Pikmin 2 minder stressvol te maken. Miyamoto wil het bij Pikmin 3 anders gaan aanpakken:

That’s actually something that all the staff members had to debate over when we were discussing what kind of direction we should take for Pikmin 3. First of all by looking at Pikmin 1 we noticed that it wasn’t a very easy game for people to play, and from time to time they had to feel some stress.
Miyamoto vond de eerste Pikmin strategischer dan het tweede deel:
Our main aim in Pikmin 2 was to get rid of any stress as much as possible, so that it would be very user-friendly. Well, I myself couldn’t agree with that direction perfectly. That kind of nature of Pikmin 1 was exactly what I wanted to reproduce and I was actually intentionally doing so, so that Pikmin 1 could be a strategic game.
Tot sloot laat Miyamoto weten dat hij er al sinds het begin van de productie op hamert dat Pikmin 3 moet gaan lijken op het eerste deel:
When we started creating Pikmin 3 I gathered the main members who worked on Pikmin 2 and talked about how I thought it was important to get back to the basics of Pikmin 1. Or I should say that half of my job at that time wasn’t just to talk, but rather to persuade them to understand what I intended to do and to agree to my idea.
Pikmin 3 verschijnt aankomende lente voor de Wii U.

  1.   
    mmx's avatar

    De eerste picmin heb ik uitgespeeld was erg leuk dit word dus weer een herhaling van een oude game .

  2.   
    Breakawaywouter's avatar

    Leuk man deze game Jmmr dat ik geen WII U héb 😥

  3.   
    toqeer's avatar

    nou ben benieuwd naar die pikmin 3 😛

  4.   
    Superwasbeer's avatar

    waarom maken ze geen 2 modi? eentje zonder tijdlimiet en eentje met…