Nintendo werkt aan Wii U-update om lange laadtijden aan te pakken

Nintendo werkt aan een systeem-update voor de Wii U. Deze update moet een einde maken aan de lange laadtijden die optreden wanneer er tussen applicaties geswitcht wordt. Nintendo-directeur Satoru Iwata maakt dit vandaag bekend.

Iwata maakte tijdens de laatste Japanse Nintendo Direct-presentatie melding van het probleem. Hoewel de laadtijden van de diverse applicaties variëren, schijnen applicaties extreem lang nodig te hebben om op gang te komen. In de Wii U-review van Eurogamer kwam al naar voren dat Miiverse acht seconden nodig had om op te starten, terwijl een video chat een dikke 40 seconden vereiste om op gang te komen. Met name het laatstgenoemde aantal spoort aan tot nadenken. Wanneer de patch in kwestie zal gaan verschijnen is nog niet bekend.

  1.   
    soldierarjan's avatar

    Die laadtijden moet zeker opgelost worden op de wii u is echt slecht dat sommige dingen zolang duuren om op te starten.

  2.   
    DutchGamer-W-'s avatar

    Met nog zoveel problemen aan de Wii-U en patches die er nog aan moeten gaan komen lijkt wel of het allemaal net wat te gehaast is gedaan zonder de puntjes op de I te zetten.

  3.   
    Mr Sonic's avatar

    Dat word tijd.

  4.   
    Neolite's avatar

    Dit is toch iets wat men tijdens het testen tegen zou komen? Dat betekend dus dat men met dergelijke “bugs” in het achterhoofd de console toch maar gewoon gereleased heeft. Erg jammer dat Nintendo zich verlaagt tot dergelijke praktijken.

  5.   
    Sympharion's avatar

    Neolite schreef, "Dit is toch iets wat men tijdens het testen tegen zou komen? Dat betekend dus dat men met dergelijke “bugs” in het achterhoofd de console toch maar gewoon gereleased heeft. Erg jammer dat Nintendo zich verlaagt tot dergelijke praktijken."

    Het was kiezen voor Nintendo. Of Nintendo houdt zich aan haar belofte en brengt de Wii U nog in de afgesproken tijd uit met een wat langzamere OS maar waarbij gamers wel veel plezier kunnen beleven omdat zij hun spellen gewoon kunnen spelen zonder last te hebben van langere laadtijden en dan later een update uitbrengen waardoor de laadtijden versnellen. Of Nintendo houdt zich niet aan haar belofte en stelt de Wii U uit terwijl het systeem al helemaal klaar is behalve dat een aantal apps wat langzamer opstarten dan we “gewend” zijn en dus gamers moeten wachten om heel veel plezier te beleven omdat Nintendo dingen moet versnellen die sommige van die gamers toch niet zo heel veel gaan gebruiken als dat ze games spelen. Die eerste optie is dus de beste optie, heeft meer voordelen dan nadelen. De tweede optie heeft meer nadelen dan voordelen, dus een logische keuze van Nintendo. 😉