Crysis 3 gaat grafisch tot de max

Hoofddirecteur van Crytek, Cevat Yerli, heeft gezegd dat Crysis 3 tot de grafische max zal gaan op de huidige generatie consoles. Yerli beweert zelfs dat geen enkel videospel van de huidige generatie er technisch beter uit ziet of zal zien dan Crysis 3:

Crysis 3 is absolutely maxing out the consoles. There is absolutely not even 1% left. No game will ever look technically better than Crysis 3 on these consoles, flat out. Most games are not even anywhere near Crysis 2 technically. I’m not talking about art style – art is subjective – but the pure fact of what we have been cramming in with Crysis 2 on Xbox 360 and PlayStation 3, I’ve yet to see a game do that still today. Any day I will take a battle against Gears and Halo, whatever, the amount of data we put in and the detail level is far superior. With Crysis 3 we’re pushing that to another level, but the PC is just two levels beyond.

  1.   
    mmx's avatar

    Mooi ,en zo hoort het ook best beter beters 😉

  2.   
    Alfa Warrior's avatar

    Leuk en aardig, maar als het weer even lineair wordt als Crysis 2 dan heb je helemaal niks aan die pracht.

    Kijk naar Crysis en Warhead, die waren prachtig (voor die tijd) en hadden zeer veel vrijheid qua waar je heen kon gaan, Crysis 2 aan de andere kant had een beetje een Call of Duty (of battlefield SP) map waarbij het gewoon iets was van: Hier is je straat en daar is de overkant, succes met naar de overkant te gaan.

  3.   
    cookymonster's avatar

    maxing-out the consoles dat wil niet veel zeggen met de huidige consoles 😆

    maar ik ben wel blij dat hij het onderscheid met pc maakt 😉 nu enkel nog hopen dat de gameplay minder liniar word dan crysis 2 en het word een goede game

  4.   
    DeAdSeYe's avatar

    Crytek is met Cryengine goed bezig geweest. Nadat Crysis 1 zo populair was geworden (mede danken door de graphics) hebben ze met Crysis 2 volledig de plank mis geslagen.

    Veel te lineair en daarnaast hadden ze belooft de PC versie los van de console versie te ontwikkeling. Wat is er vervolgens gebeurd, een patch half jaar na release wat Directx 11 toevoegde met high-res pack. Daarnaast was in de eerste paar dagen na release, druk op start te zien bij de intro en bij opties de Xbox 360 layout van de controller.

    Mij hebben ze helaas het vertrouwen verloren, ik was een echte Crysis fan maar voor mij is het nu gedaan met deze serie!

    Laat me maar geen oordeel trekken over de multi-player, want iedereen hackte en was na een half jaar nog altijd geen stabiele verbinding tussen jou en mede spelers.

    Ben zelf actief geweest op Crytek forum, en helaas kom ik daar niet meer.

    Deze nieuws bericht gaan me de ander oor weer spontaan eruit, ik wacht fijn op een flinke discount!

    Ik speel nu vaker met de Cryengine 3 SDK, dat is nu wel weer leuk!

  5.   
    Coldkiller_NL's avatar

    Dat is goed, alle games zouden dat moeten doen.

  6.   
    rikato's avatar

    hopelijk loopt hij smooth 🙂

  7.   
    Xtremie's avatar

    Persoonlijk denk ik dat de lat van grafische mogelijkheden bij de PS3 hoger ligt dan de 360, zou dit ook betekenen dat dit verschil straks te merken is aan het spel? Dat betwijfel ik….

  8.   
    DGonlag2's avatar

    Xtremie schreef, "Persoonlijk denk ik dat de lat van grafische mogelijkheden bij de PS3 hoger ligt dan de 360, zou dit ook betekenen dat dit verschil straks te merken is aan het spel? Dat betwijfel ik…."

    Dat zou wel kunnen kloppen, maar de game word toch maar simpel geport, verwacht dus geen verschil tussen deze versies.

  9.   
    Fox's avatar

    Maar is de gameplay dan nog wel leuk? Als je alles in graphics zet dan neem je toch van de animatie quality en engine power ect?