Gamersnet.nl

BioWare werkte aan kruising tussen 007 en Jason Bourne

Het komt weleens voor dat fantastische games na de onthulling gecancelled worden. The Avengers, Dirty Harry, Six Days in Fallujah, Star Wars: Battlefront 3 en This is Vegas zijn daar mooie voorbeelden van. Maar soms worden spellen al voor de onthulling de kop ingedrukt. BioWare’s Agent (niet te verwarren met Rockstars Agent) is daar een mooi voorbeeld van.

Trent Oster, één van de oprichters van EA Edmonton, liet in een interview weten dat het hier ging om een kruising tussen James Bond en Jason Bourne:

It had a working title of Agent. The concept was to do the other half of GoldenEye, the idea being that James Bond isn’t just a gun that walks around the world and shoots people. He’s a suave manipulator, he’s a talented martial artist, he’s a secret agent. We wanted to cross that 007 with Jason Bourne, where he’s been modified in some way; you’re not sure what, but he’s definitely deadly.
BioWare had ambitieuze plannen: Agent moest een intense game worden die spelers emotioneel wist te raken:
We really wanted to push the acting side, the digital acting. We really wanted to be very high drama, very intense scenes. I always think of the scene in the second Bourne movie where Jason Bourne’s choking the guy out with a book and he’s right in his face and it’s this very intense moment. That was one of the key things we wanted to carry off.
Agent was in 2009 in ontwikkeling bij de studio, maar “het project heeft de kredietcrisis niet overleefd”, aldus Trent. Uitgever EA had geen vertrouwen in het spel en besloot de ontwikkeling te staken:
Fundamentally EA didn’t believe in the concept, and if the company’s not behind it, it doesn’t matter how hard you struggle, you just can’t make it happen.
Klinkt Agent jou als muziek in de oren, of vind je dat EA de juiste keuze heeft gemaakt? Laat het ons weten in de reacties hieronder!