In zijn review merkte Leon al op dat XCOM: Enemy Unknown ouderwetse hardcore turn based strategy-actie biedt, maar dat ontwikkelaar Firaxis tegelijkertijd ook genoeg nieuws heeft toegevoegd om het spel voor jongere gamers interessant te maken. Eén van die toevoegingen vinden we in de Easy-modus van de game, maar helaas bleek deze moeilijkheidsgraad helemaal niet zo easy te zijn.
Veel onervaren gamers klaagden dat de Easy-modus veel te lastig was en daarom heeft Firaxis deze moeilijkheidsgraad een stukje eenvoudiger gemaakt in de nieuw patch. De update repareert tevens enkele vervelende bugs. Check de volledige lijst met veranderingen hieronder:
Major Fixes
Abductor roof visibility problems resolved
Interception game hang issues resolved if two interceptors are sent after UFO
Interception game hang issues resolved if Skyranger is returning from combat after an Interceptor was already deployed
SHIV inaccessible issues resolved
AI Alien Activity Hang resolution
Multiplayer connectivity optimization Other Fixes
TempleShip optimization: All Soldiers properly spawn when restarting the mission after clearing the second room of TempleShip
Snapshot penalty should no longer apply when Overwatching without first moving
Easy Difficulty is now easier