Moeilijkheidsgraden Hitman: Absolution toegelicht

Hitman: Absolution biedt voor ieder wat wils. Of je nu bijna nooit games speelt, of dat je de zoon van Agent 47 bent: het maakt niet uit, want dankzij de toevoeging van moeilijkheidsgraden kun je kiezen hoe lastig je het voor jezelf wilt maken. Ontwikkelaar IO Interactive maakte enige tijd geleden al bekend dat het spel in totaal vijf moeilijkheidsgraden zal bevatten, maar wat het wezenlijke verschil hiertussen is, was tot op de dag van vandaag een raadsel.

Zojuist heeft de Amerikaanse website Kotaku deze verschillen toegelicht. Zo kun je op de makkelijkste stand checkpoints activeren en hints vergaren door instinct te gebruiken, terwijl de doorgewinterde spelers in de Purist-modus aan hun trekken komen. Hierbij heb je geen checkpoints, geen hulp, geen interface en tot overmaat van ramp zijn de vijanden extreem sterk. Check een uitgebreide beschrijving van alle moeilijkheidsgraden hieronder.

Enhanced: Easy – Your enemies are no match for you; you are unstoppable.
  • Players can activate additional checkpoints
  • Instinct regenerates
  • Instinct will provide hints
  • Enemies react more slowly than normal

    Enhanced: Medium – Remaining completely unnoticed can be a challenge; you can rely on your guns to get out of trouble.

  • Players can activate additional checkpoints
  • Instinct does not regenerate
  • Instinct will provide hints
  • Normal enemy presence with normal reaction times

    Professional: Hard – Enemies will be more numerous with faster reactions; evading will be difficult; your timing must be flawless.

  • Players can activate additional checkpoints
  • Insting depletes when used and does not regenerate
  • No instinct hints
  • Additional enemies with improved reaction time

    Professional: Expert – Every inch of progress will be fought for sometime without firing a weapon; may take multiple tries to reach your target.

  • No player-activated checkpoints
  • Instinct depletes when used and does not regenerate
  • No instinct hints
  • Maximum number of enemies with fastest reacton

    Professional: Purist – A true challenge for perfectionists; you will die trying.

  • No Help
  • No guides
  • No Interface
  • Only a crosshair
    1.   
      DutchGamer-W-'s avatar

      Ik speel meestal op normaal als ik aan een nieuwe game begin niet te moelijk maar zekker ook niet te makelijk.
      (maar het ligt ook aan het type spel zelf)
      Maar dit spel ga ik zekker beginnen op Professional: Hard
      een toch goede uitdaging wat zekker ook niet makelijk gaat worden.

      De eerste is Moeilijkheidsgraad is echt beledigend zeg veeeeelste makkelijk,
      zelfs voor de Hitman Noobs denk ik zo.

      Het lijkt me juist erg leuk en verslavend om elke keer met trail & error het level weten te doorkomen. 8)

      Totdat je het juist hebt en precies weet hoe je het aan gaat pakken met elke keer weer een nieuwe strategy.
      Maar ik ben erg blij met deze type moeilijkheidsgraad aanpak.

    2.   
      GamerJaime's avatar

      Damn ik denk dat als ik de game een paar keer heb uitgespeeld en de levels een beetje ken de allermoeilijkste graad ga proberen, maar als ik hem de allereerste keer ga spelen ga ik net als bij iedere game die ik voor de 1ste keer speel voor medium. Bij easy vind ik het namelijk dom dat vijanden traag en dom reageren, ik haat slechte AI. Ik ben benieuwd of ze bij de allermoeilijkste ook echt zo goed,snel en slim reageren.

      Wat wil crosshair eigenlijk zeggen?

    3.   
      ikkiewikkie's avatar

      jaime360gamer schreef, "Damn ik denk dat als ik de game een paar keer heb uitgespeeld en de levels een beetje ken de allermoeilijkste graad ga proberen, maar als ik hem de allereerste keer ga spelen ga ik net als bij iedere game die ik voor de 1ste keer speel voor medium. Bij easy vind ik het namelijk dom dat vijanden traag en dom reageren, ik haat slechte AI. Ik ben benieuwd of ze bij de allermoeilijkste ook echt zo goed,snel en slim reageren.
      Wat wil crosshair eigenlijk zeggen?"

      Dat kruisje op je scherm waarmee je in shooters mikt. Op de hoogste moeilijkheidsgraad hier is dat het enige dat je aan HUD hebt (afgaande op de beschrijving hier)

    4.   
      Danielle.k's avatar

      Ik speel net als Gamer4Ever-NL de meeste games op normaal, in dit geval zal het hoogstwaarschijnlijk stand Enhanced: Medium worden.