Geen ondersteuning Kinect in Halo 4

Er zal geen ondersteuning komen voor de Kinect in Halo 4, aldus directeur franchise development Frank O’Connor. De implementatie van Kinect zal worden toegepast in de op zichzelf staande Halo Waypoint-app.

O’Connor legt uit dat de gameplay-ervaring van Halo verbonden is aan een reguliere gamecontroller:

Halo is a core game series. More than most other games, it is directly linked to the muscle memory of holding an Xbox controller, going back as far as the days of the Duke on the first Xbox.
Hij gaat verder door te stellen dat de Kinect een bruikbaare tool kan zijn, maar dat het gewoonweg niet past bij de gameplay van Halo:
Kinect is a logical extension of the UI, and with regards to some of the sci-fi themes we’re actually pretty excited about it, but not for the controls. That’s not what it’s for, and we would never try to shoehorn that into our game. But there’s a lot of cool experiences that we’re going to put on Waypoint in the future that’s completely appropriate for the experience.
Dus het wordt “ouderwets” met de pookjes en de knoppen aan de haal in Halo 4. De game verschijnt op 6 november.

  1.   
    NoFearz's avatar

    Goed, richt maar meer op de hoofdzaken dan op de bijzaken!