Gamersnet.nl

‘PlayStation 3-port Bayonetta was onze grootste fout’

Ontwikkelaar Platinum Games, die Bayonetta heeft ontwikkeld, noemt haar grootste fout tot nu toe de PlayStation 3-port van de game, zo zegt director Atsushi Inaba. Het bedrijf heeft Bayonetta destijds aan SEGA overhandigd, omdat ze bij Platinum dachten dat ze niet voor de PlayStation 3 konden ontwikkelen.

The biggest failure for Platinum so far, the one that really sticks in my mind, is that port. At the time we didn’t really know how to develop on PS3 all that well, and whether we could have done it… is irrelevant: we made the decision that we couldn’t.
Of ze het nu wel of niet konden is irrelevant, aldus Inaba, maar de keuze is nu eenmaal gemaakt en daar zitten ze bij Platinum nog steeds mee. Als het bedrijf terugkijkt op hoe Bayonetta op de PlayStation 3 is uitgegeven, en ontwikkeld door SEGA, kunnen ze deze keuze wel bestempelen als hun grootste fout.
One thing I will say is that it wasn’t a failure for nothing. We learned that we needed to take responsibility for everything. So on Vanquish we developed both versions in-house.
De PlayStation 3-versie kampte met framedrops en control-problemen. Bayonetta heeft daarom wel een patch gekregen, echter niet van SEGA, maar van Sony. Inaba meldt dat de fout toch niet helemaal voor niets is, want ze hebben er bij Platinum Games veel van geleerd.