Turn 10: Forza Motorsport geïnspireerd door Pokémon

Turn 10, de ontwikkelaar verantwoordelijk voor de uiterst succesvolle Forza-franchise, haalt de inspiratie voor haar games niet uit andere racegames. Volgens creatief directeur Dan Greenawalt vormt Pokémon, mede vanwege de verzameldrift, een van de belangrijkste inspiratiebronnen.

Greenawalt schudt de vermeende overeenkomst tussen het aankomende Forza Horizon en de bekende racer Burnout Paradise van zich af door aan te geven waar de werkelijke inspiratie voor de Forza-serie vandaan komt:

Forza Motorsport has had inspiration from Pokémon and World of Warcraft, and a lot of other genres. So there were games that influenced Forza Horizon, but they weren’t racing games.The truth is, our inspiration for the game itself came from some of the great open world games like Red Dead Redemption, Assassin’s Creed, Skyrim… that is what actually inspires a lot of our gameplay.
De link tussen Forza en Pokémon kan volgens Greenawalt gevonden worden in het verzamelaspect dat door beide franchises wordt uitgedragen:
I knew that I wanted this car-collecting element to be implemented into the game. What game, especially back in 2002, had inspired collecting more than Pokémon? It did collecting using a rarity system – through different coloured versions – with a sense that everything felt very natural. And actually, there’s a really natural sense of rarity in cars. So in Forza 1, the cars had a rarity meter, and you had to pick your region – much like choosing Pokémon Sapphire or Ruby – and that made certain cars more or less rare in the game. That was directly inspired by Pokémon.
We kunnen er van uitgaan dat we in Forza Horizon weer naar hartenlust auto’s kunnen gaan verzamelen. De game verschijnt op 23 oktober.

  1.   
    lassieman's avatar

    Zo had ik het nog nooit bekeken 😳

  2.   
    Sub-Zeuro's avatar

    Pikachu!! 🙂