Gamersnet.nl

Valve toont weggelaten plotelementen uit Portal 2

Altijd worden er wel onderdelen en levels, of delen daarvan, voor games gemaakt die uiteindelijk nooit terug te zien zullen zijn in de desbetreffende game. Dit zijn de deleted scenes die we ook van films kennen. Zo ook bij Portal 2, hoewel Erik Wolpaw en Chet Faliszek, de schrijvers van Portal 2, op de PAX 2012 in Seattle de weggelaten scènes van het spel uit de doeken hebben gedaan.

Having assisted the turrets in some way, Chell would be rewarded by their king – the giant, jungle-print creature spotted in the ending sequence and in warning videos around the facilities – by being married to a turret dressed as a bride.
Een van de weggelaten scènes is waarin hoofdpersoon Chell in de ruïnes van Aperture Science een verloren samenleving van turrets ontdekt. Als ze deze turrets helpt, krijgt ze een behoorlijk unieke beloning van de turretkoning; Chell mag namelijk met een turret trouwen die verkleed gaat als bruid. Valve had de turret al gemodelleerd.
Although the ageing computer would beg Chell for ‘death’, the player would need to haul the hardware around and use it to clamber out of an environment, leaving Johnson without further hope of salvation.
De andere deleted scene biedt een level waarin de speler een computer tegenkomt, die in het geheugen de geest van Cave Johnson heeft staan, de oprichter van Aperture Science. Echter, de oude computer ziet graag dat Chell hem doodt, maar ze neemt de computer juist mee in de game. Ze gebruikt hem om een omgeving door te komen en zodoende heeft Johnson nog geen hoop op verlossing.