De game-industrie zou in het Peter Pan-syndroom verkeren, zo zegt David Cage, de maker van Heavy Rain en Beyond: Two Souls. Hij vindt dat de industrie moet opgroeien, dus volwassener moet worden en daarbij moeten ontwikkelaars en uitgevers ook meer risico nemen. Dit zegt hij in een interview tijdens de Gamescom.
I often think that the industry suffers of the Peter Pan syndrome. It’s the fact that we don’t want to grow up, so we stay kids. But there is a moment where you need to grow up as an industry. And you cannot keep up with the Peter Pan syndrome. You need to grow. And I think this is the right time.Peter Pan staat bekend om het verhaal om eeuwig jong en ‘kinderlijk’ te blijven en dit is precies waar de industrie zich al jaren in bevindt. Cage vindt het een probleem en de industrie blijft daardoor stilstaan, mede omdat er te weinig geëxperimenteerd wordt, er te weinig innovatie te zien is en dat bedrijven op safe spelen, net als een kind.
I think we should have more courage in our industry and take more risks, because I think this is what the industry needs now. I mean, how many first person shooters can you make? How many monsters/aliens/zombies can you kill in games? There’s a moment where we need to grow up. We need to grow up