Mogelijk always-on DRM voor Fortnite

Fortnite wordt de eerste game van Epic die op de Unreal Engine 4 draait en het spel ziet er daarom ongelofelijk goed uit. De verwachting is dat ontzettend veel gamers het spel om die reden bij de release willen uitproberen, maar niet iedereen is bereid om netjes voor zijn spelletjes te betalen. Daarom gebruiken sommige uitgevers een techniek die in de volksmond bekendstaat als always-on DRM. Hierbij dien je tijdens het spelen van de game continu online te zijn. Op deze manier probeert men illegaal downloaden tegen te gaan.

Fortnite-producer Tanya Jessen heeft in een interview laten weten dat Epic Games deze always-on DRM voor Fortnite niet uitsluit. Of de techniek gebruikt zal worden, hangt af van de gameplay en de platforms:

I can’t say for sure today one way or another whether or not we’re going to use it. Fortnite is a game that’s being developed as a co-op experience primarily. That’s our number one focus. This is a game you’re going to want to play with your friends, and it’s most fun with your friends. So whatever we decide to do there is going to be more relevant to the most fun experience you can have with your friends [than it is to piracy]. But I can’t nail that down today.
Fortnite is vooralsnog enkel in ontwikkeling voor de PC, maar Epic heeft al laten weten dat de game in de toekomst mogelijk ook voor andere platforms zal verschijnen.

  1.   
    MitchieB's avatar

    ik heb hier niet zon probleem mee als de servers maar goed werken

  2.   
    firehopper211's avatar

    De game lijkt voor vooral alleen geschikt voor Co-Op Multiplayer, logisch dat ze daarom ook DRM gebruiken en ik ben zowiezo al tegen al die piraterij, t’s waarschijnlijk ook de enige optie voor een game als deze.

  3.   
    xHouse's avatar

    Op deze manier probeert men illegaal downloaden tegen te gaan.

    Probeert men, wel dat is dan al erg mislukt :’).

  4.   
    Neolite's avatar

    Hoe je het illegaal downloaden van deze game fors kan tegengaan? Geen LAN functie, geen Offline Singleplayer, verplicht inlog systeem waar je CD-Key aan je account wordt gelinkt en fatsoenlijke servers die maximaal 2 a 3 uur offline zijn per week voor onderhoudt(liefst korter, echter gaat dit vaak ten koste van de kwaliteit).

    Kortom, maak de game Offline niet speelbaar, dat is tegenwoordig nog de enige manier om het illegaal downloaden fors tegen te gaan. Maak het daarnaast gewoon extreem lastig om private servers en dergelijke te gebruiken(uiteindelijk zal dit toch komen, kan je niets tot vrij weinig tegen doen, uitstellen is het beste).