De baas van de ontwikkelaar achter de zeer goed ontvangen PlayStation Mini Velocity, James Marsden, denkt te weten waarom veel Mini’s zeer weinig gespeeld worden. Deze Mini’s zijn kleine, zeer goedkope games die zowel op de PlayStation 3, PlayStation Portable als PlayStation Vita gespeeld kunnen worden, een bekend voorbeeld is Angry Birds.
Volgens de ontwikkelaar zijn veel Mini’s niet erg succesvol door drie redenen. Allereerst is er ondersteuning van trophies nodig. Veel gamers zouden afknappen op Mini’s omdat ze er nu geen trophies mee verdienen:
Lack of trophies in minis is probably the single biggest turn-off for most gamers. At least that’s the impression we get from feedback on our games.Daarnaast zou een networkfunctionaliteit, zodat bijvoorbeeld scores op een leaderboard kunnen staan, de kleine games succesvoller kunnen maken. Tot slot moeten de Mini’s volgens Marsden demo’s krijgen, zodat de spelletjes eerst uitgeprobeerd kunnen worden:
The second most asked for feature of minis is high scores / networking ability.Also demos. If all three of these things were included in minis, it would make sales rocket, as there are some gems on minis, and perfect for the PlayStation Vita.James Marsden is met deze punten naar Sony gestapt, maar hij kreeg daar echter weinig respons op:
Yes, but account managers only have so much say on the direction of the platforms they operate on.Zou jij vaker Mini’s spelen als deze punten zouden worden toegevoegd?