Update Trials Evolution reset leaderboards van multiplayer

Trials Evolution kende een behoorlijk succesvolle lancering. Zo succesvol zelfs, dat de servers van het spel moeite hadden met het aantal spelers. Als gevolg daarvan is er een hoop corrupte data op de leaderboards van het spel gekomen.

Om de leaderboards op te schonen en andere problemen op te lossen, is er een update voor het spel ontwikkeld. Hierbij zullen de multiplayer leaderboards gereset worden. Ontwikkelaar RedLynx biedt hiervoor zijn excuses aan, maar benadrukt dat dit nodig was. Singleplayer leaderboards, leaderboards die gebonden zijn aan zelfgemaakte tracks en je multiplayer rank zullen wel onaangetast blijven:

The reset was deemed necessary by Microsoft and us, due to the large amount of corrupt data that entered the leaderboard due to server overload and stress at launch, as well as some issues that have persisted until this update. We’ve worked hard to identify these issues and address them.

We apologize for the multiplayer leaderboard reset. However, this step was deemed necessary to ensure the best multiplayer experience for all players, and we feel fair and valid multiplayer leaderboards are an integral part of the overall Trials experience.

RedLynx geeft het advies om de eerste uren na de update geen multiplayer matches te spelen. Doordat de leaderboards gereset worden, zou het kunnen gebeuren dat je data verwijderd wordt:
Because this multiplayer leaderboard reset will take place after the title update, we advise you not to play multiplayer matches for at least four to six hours after you receive the update, in order to avoid having your data purged by the reset or accidentally matching up with a non-updated player.
De update bevat ook nog enkele verbeteringen, zo moet het spel na de patch stabieler zijn. De volledige lijst met wijzigingen lees je hieronder:
Multiplayer Leaderboard writing issues – addressed a number of situations where proper scores were not being recorded to MP Leaderboards or rank was being reset
Multiplayer Stability issues – addressed a number of issues, including viewing Gamer Cards, Party play functionality, response time of multiplayer matchmaking, and situations where the game would occasionally lock or hang during multiplayer
General Stability – we have addressed some issues affecting general stability and random lockups. If you find new issues related to this, please report them to this thread
Editor issues – a number of issues in the editor were addressed, including enforcing a 22 checkpoint limit and some issues around the event trigger system
Scoring issues – a rare issue where track times were calculated incorrectly at the finish line has been addressed
Track Central – a number of issues were addressed, including track sorting issues, lockups when viewing Player-Created Track Leaderboards, and searching tracks by the “Ninja” difficulty tag
Skill Games – adjustments have been made to Icarus Factor, Exploding Man, Out of Gas, and Balls of Steel skill games to eliminate scoring loopholes
De eerste update voor Trials Evolution zal vanaf morgen te downloaden zijn. De download moet geaccepteerd worden als je verbinding wil maken met Xbox Live.

  1.   
    Deadstriker's avatar

    Vandaar dat ik opeens een rank van 20 had online! ๐Ÿ˜†

  2.   
    Fabianb's avatar

    Trials Evolution kende een behoorlijk succesvolle lancering. Zo succesvol zelfs, dat de servers van het spel moeite hadden met het aantal spelers.

    Het gaat ook nooit goed. ๐Ÿ˜›

  3.   
    yostiemontana's avatar

    Trials Evolution kende een behoorlijk succesvolle lancering. Zo succesvol zelfs, dat de servers van het spel moeite hadden met het aantal spelers.

    Beetje hetzelfde verhaal als met Diablo 3, toen er een hoop spelers geen verbinding konden maken. En ja, dan heb je een probleem als je als ontwikkelaar zo eigenwijs ben om een continue internetverbinding verplicht te stellen om te kunnen spelen ๐Ÿ˜›