Blizzard: Diablo III is niet simpeler dan eerdere delen

Ontwikkelaar Blizzard vindt dat de kritiek van gamers op de beta-versie van Diablo III onterecht is. Volgens Blizzard hoeven gamers zich geen zorgen te maken dat Diablo III makkelijker wordt dan eerdere delen. Eén van de ontwikkelaars van het spel, Julian Love, legt uit dat een beta-versie van nature simpeler is dan het gehele spel:

I definitely don’t see it as dumbing down. One of the disadvantages beta testers have is they only see the early portion of the game. That’s the portion of the game that really does need to be simple and approachable in order to live up to our mantra of easy to learn and difficult to master. You only get that experience in the beta, and that’s the place where we’re really trying to get it to be as dead simple and approachable as we possibly can. So it’s not that we’re dumbing the systems down, so much as we’re changing the balance of when systems are introduced and how much information is thrown at the user.
Een ander punt van kritiek is dat in Diablo II spelers zelf hun punten over de attributes konden uitdelen, terwijl dit in Diablo III automatisch gebeurt. Love geeft echter aan dat het systeem van Diablo III niet minder diep, maar wel begrijpelijker is en je keuzes van groter belang zijn:
Diablo3 ’s stats system is more meaningful. If you add them up mathematically, you may find it seems like there are fewer systems. But the big thing is that each system should be meaningful. The old stat system just wasn’t. You either didn’t know how to use it, in which case you built a terrible character, or somebody did tell you how to use it, and then you used only one solution. That’s not really customisation.
Volgens Julian Love zijn er in Diablo III tevens andere manieren om voor variatie te zorgen, zoals je skills en je items:
You compare that to the rune system, where you’ve got 700 plus skills in the game and you’re able to freely choose them, what you have is billions of combinations for customisation. Then there are some other ones, including item tinting. The only way you could customise your character’s look was just by finding the items in the game and living with the way your character looked. Now you can do the same thing with a lot more items available to you, plus you can tint them and customise them in that way.
We kunnen morgen al ervaren of Diablo III dezelfde uitdaging als eerdere delen biedt, dan komt het spel namelijk uit. Ook heeft onze Peter morgen een interview met diezelfde Julian Love en die video zien jullie vervolgens heel snel.

  1.   
    fdennis's avatar

    Heb er onwijs veel zin in. Morgen komt ie eindelijk na al die jaren:D

  2.   
    Fox's avatar

    Een volle game met ingame shop toch? Dan ga ik liever gewoon een private server spelen-.-

  3.   
    slceel's avatar

    Fox schreef, "Een volle game met ingame shop toch? Dan ga ik liever gewoon een private server spelen-.-"

    Nee geen ingame shop maar een Real Money Auction House. Ofwel: SPELERS kunnen items in het spel aanbieden voor echt geld, niet Blizzard.

  4.   
    Neolite's avatar

    Je wordt dus nergens verplicht om nog meer geld neer te leggen. Tenzij men met DLC moet gaan komen, alleen ik heb Blizzard dit tot nu toe nog niet zien doen. Die zien meer in user-generated content.

  5.   
    HashtagMcSwag's avatar

    Zal ik kopen of niet, het spel lijk me echt vet alleen iets houdt me tegen 😆