Lead designer Uncharted-franchise gaat lesgeven

Zojuist is bekend geworden dat de lead designer van de Uncharted-franchise, Richard Lemarchand, zijn ontslag heeft ingediend bij Naughty Dog. Hij gaat nu voor zijn plezier drie maanden backpacken over de wereld. Daarna zal hij les gaan geven op de School of Cinematic Arts in Californië, aan de richting Interactive Media Division. Journey-ontwikkelaars Kelle Santiago en Jenova Chen hebben ook die opleiding gevolgd.

Ook gaat Lemarchand werken aan ‘experimentele games’ in een onderzoeksproject; het onderdeel waar Lemarchand zich mee bezig gaat houden richt zich vooral op verhaaltechniek en dialogen.

I’ve always been a very hands-on game designer. And I’m a big believer that no matter what level you’re working at on a project, it’s a very great thing to be able to stay connected to the practical processes of building out a game.

I also love to think and to talk about our approaches to games, about the way games work when they interface with our minds, and what aspects of ourselves they utilise to work.

Lemarchand ging in 2004 aan de slag bij Naughty Dog als lead designer en heeft gewerkt aan de PlayStation 2-game Jak X: Combat Rising en de drie console-titels van de Uncharted-serie. Voordat hij in dienst trad bij Naughty Dog werkte hij bij Tomb Raider-ontwikkelaar Crystal Dynamics, waar hij verantwoordelijk was voor Legacy of Kain en Gex.
I was involved with the development of the Uncharted series not quite from the beginning, but almost… and even though the Uncharted series isn’t intended to be viewed as a trilogy, maybe there’s something about the number three that felt… there is a certain amount of completeness for me.

For about 10 years now, I’ve wanted to make a different kind of game, alongside my professional practice. I’ve always really loved working on the kinds of blockbuster AAA games that I’ve had the opportunity to work on, and I think I’ve been exceptionally lucky – it’s partly by luck and a little bit of judgment I’ve gotten to work on big games that are also, I think, real exemplars in terms of craft, and hopefully, ultimately, with some transcendent aspects to them.

  1.   
    Daniel Z's avatar

    Jammer, want je kunt niet ontkennen dat hij samen met de rest van het bedrijf awesome games heeft gemaakt. Echter, het bedrijf valt niet in stukjes door zijn vertrek en de kwaliteit van Naughty Dog zal zeker gewaarborgd blijven.

    Je hebt ook wel eens verandering nodig in je leven.