Een Naughty Dog zou logischerwijs een ontwikkelaar zijn om als eerste beelden te tonen van mogelijke graphics die de PlayStation 4 zou moeten kunnen weergeven. Maar nee, het zijn Codemasters’ lead artist Mike Smith en Dead End Thrills techmaster Duncan Harris die ons tonen hoe de toekomst eruit zou kunnen zien op het gebied van games.
If you look at the amount of effort that goes into lighting at companies like Pixar, we’re quite some way away from being able to leverage that control. (But) once we have a toolset to do that, art directors can go crazy.Ze zeggen hoe de PlayStation 4 in staat zal zijn op veel grotere schaal games te weergeven, de belichting, landschappen en AI. Volgens Smith en Harris zou de nieuwe console van Sony zes keer krachtiger zijn dan de huidige generatie consoles. Smith meent dat er ontzettend veel tijd en moeite wordt gestopt in de belichting bij een bedrijf als Pixar. Nog even en ontwikkelaars zouden heel dicht bij die kwaliteit kunnen komen. Als art directors een juiste toolset in handen krijgen, kunnen ze volledig hun gang gaan.
Denken jullie dat onderstaande afbeeldingen representatief zijn voor de graphics van de PlayStation 4? En natuurlijk de PC en eventueel de nieuwe Xbox?