Gamersnet.nl

Assassin’s Creed III persoonlijker dan eerdere delen

Ubisoft wil met Assassin Creed III niet alleen een nieuwe weg ingaan door de Amerikaanse Revolutie als setting te gebruiken. Connor, de nieuwe hoofdpersoon van de game, moet deze keer zelf meer diepgang krijgen. Alex Hutchinson, de creatief directeur van Ubisoft, legt dit uit:

There’s the idea that Altair is an assassin who’s driven by duty. Ezio is a character driven by revenge. We wanted someone who was fresh. We wanted a character who was more earnest, more real, a character with more depth.
Dit wordt bereikt door Connor een zo interessant mogelijke achtergrond te geven. Connor is half indiaan en hij moet voor zichzelf en zijn volk een plek in de nieuwe wereld vinden, die door de oprukkende kolonisten wordt bedreigd. Hutchinson geeft echter ook aan dat Connor niet alleen voor zichzelf vecht, maar ook voor een grotere rechtvaardigheid:
He helps his people because he thinks it’s the right thing to do. He doesn’t really hate the people on the other side. We know we’re going to fight that argument of which side he’s on until the game comes out and people realise he’s not on any side. He’s just fighting the Templars.
Ubisoft probeert met alle macht om spelers het idee te geven dat ze invloed kunnen uitoefenen op het verhaal. Volgens Hutchinson is dit echter zeer moeilijk, omdat spelers precies weten wat er gebeurt in de Amerikaanse Revolutie. Daar kan dus niet van afgeweken worden, een extra reden om het verhaal persoonlijker te maken.