Slecht verhaal Soul Calibur V door tijdsdruk

De verhaallijn van Soul Calibur V was oorspronkelijk vier keer groter dan het uiteindelijk is geworden. Nu is het spel alleen maar gericht op Patrokolos en zijn zus Pyrrha, maar de planning was dat elk personage zijn of haar eigen verhaal zou krijgen. Volgens game directeur Daishi Odashima was er niet genoeg tijd:

Our first plan on the storyboard was that we had every characters story, and actually we do have it in the studio, but time-wise, man power-wise we weren’t able to do it and only one fourth of what we planned to do is in the game.
Veel van de geplande verhalen zijn al geschreven en van een aantal zijn de stemmen zelfs ingesproken. Het team van Namco Bandai weet nog niet wat het met de geschrapte inhoud gaat doen, maar DLC lijkt een logische optie.

  1.   
    fdennis's avatar

    Heb deze game ingeruild omdat ik last van mijn reuma ervan kreeg. Het tempo met de toetsen was behoorlijk hoog. Heb wel de singleplayer gespeeld en die had ik in 3 uur uit. Echt 1 van de slechtste singleplayers die ik ooit heb gespeeld. Verhaallijn was ontzettend saai door die soort tekeningen waarop iedereen alles liet zien. En de hoofdpersonage was een arrogante ********. Kortom dramatisch dus:P

  2.   
    Leon 2.0's avatar

    Hoewel ik niet echt bekend ben met fighting-games, heb ik altijd het idee dat het verhaal niet echt belangrijk is in zulke spellen. Draait het bij dergelijke games niet veel meer om de (offline/online) multiplayer? Die vond ik bij SC5 in ieder geval lekker weg spelen. 🙂

  3.   
    DutchGamer-W-'s avatar

    Ho even…
    wacht even en daar mogen wij weer apart voor gaan betalen voor die dlc, wat eigenlijk al in de volle game hoort te zijn waar wij de gamers die harde 60 euro’s voor hebben neergelegd?!
    Late we het niet hopen he! 😡 😮

  4.   
    King of Heroes's avatar

    Dat was inderdaad iets wat ik miste… 🙁