Markt voor survival horror-games is te klein, aldus Capcom

Masachika Kawata, producer van Resident Evil, heeft in een interview verteld dat de markt voor survival horror-games te klein is. De verkoopcijfers van een survival horror-game zijn simpelweg te laag, zeker in vergelijking met een actiegame als Call of Duty. De Resident Evil-serie is daarom meer actie-georiënteerd geworden in de laatste delen en dit zal niet veranderen:

Especially for the North American market, I think the series needs to head in that [action-oriented] direction. [Resident Evil’s primary games] need to be an extension of the changes made in Resident Evil 4 and Resident Evil 5.

RE4 started in that direction, and RE5 kept going in that direction. And I think that especially for the North American market, we need to keep going in that direction, and take that a step further. And that’s exactly one of the reasons that [3DS game] Revelations is the way it is.

Looking at the marketing data [for survival horror games]… the market is small, compared to the number of units Call of Duty and all those action games sell. A survival horror Resident Evil doesn’t seem like it’d be able to sell those kind of numbers.

Liefhebbers van Resident Evil hoeven volgens Kawata echter niet te vrezen dat Resident Evil 6 Call of Duty met zombies wordt, de gameplay zal te vergelijken zijn met die van de voorgaande twee delen:
I can’t really speak for Resident Evil 6, but I don’t think that it necessarily has to go all the way in that [action-heavy] direction, the Call of Duty direction. It doesn’t have to be a straight up shooter. But my impression is that Resident Evil 4 and 5 aren’t shooters, per se.
Met games als Resident Evil: Revelations is Capcom nog meer de actie-georiënteerde kant opgegaan. Games als Revelations moeten een groter publiek aanspreken, terwijl de genummerde delen de identiteit van Resident Evil moeten bewaren, zo denkt Capcom de markt te vergroten zonder de oorspronkelijke doelgroep geheel te verlaten:
So we have our numbered series, and we can say we have a more adventure-oriented version, like a Revelations-style game. And we also have Operation: Raccoon City, which is a third-person shooter.
So I think that by extending the market in this sense, we can still have the numbered titles keep their identity about what Resident Evil is supposed to be, but still expand and hit other markets as well.

  1.   
    GalenMarek's avatar

    ik dacht dat Revelations juist weer meer de Horror-kant op was gegaan, zoals het in 4 was?

  2.   
    Leon 2.0's avatar

    GalenMarek schreef, "ik dacht dat Revelations juist weer meer de Horror-kant op was gegaan, zoals het in 4 was?"

    Klopt, maar horror in combinatie met keiharde actie, aldus Glenn in zijn review.

  3.   
    Neolite's avatar

    Is ook gewoon vrij logisch als je kijkt naar de gigantische kosten die men maakt om een dergelijke game op de markt te zetten. Dan moet je een groot publiek trekken en als je daarmee de wat fanatiekere fans benadeeld moet dan maar, als dat betekend dat de serie voort kan bestaan.

  4.   
    AsoDave's avatar

    Resident evil Operation Raccoon City zou geen actie game only moeten zijn. Maar survival horror met 1player zou fantastisch kunnen werken, kijk maar naar dead space 1 & 2.
    Gemiste kans van Slant six games.. volgde spel sla ik over van hun.. ben teleurgesteld , ook in Capcom dat ze deze game door Slant hebben laten maken.. 🙁