Gamersnet.nl

GN Lunchtip: Wat Pixar en Steve Jobs voor games hebben gedaan


Zit je op school, op het werk, in de trein of op een andere plek en ben je lekker je bammetjes aan het eten? Een heerlijk moment van rust, maar ook een moment waarop je even kijkt wat er allemaal op internet gebeurt. Met de GN Lunchtip krijg je iedere werkdag een leuke tip op over gaming of geek cultuur om je tijd mee te verdoen. Leuke filmpjes, boeiende artikelen, spannende plaatjes of gewoon totale onzin.

In 1979 konden computers nog niet zoveel. Zeker niet op het gebied van graphics. Een groep inspirerende mannen, waaronder Ed Catmull, Alvy Ray Smith en Steve Jobs (maar ook vele andere) brachten hier verandering in. Hun doel was om films met computers te gaan animeren en in 1986 ontstond uit deze droom Pixar. Hun ontwikkelingen op het gebied van films en computeranimatie betekende ook veel voor ons gamers. Sterker nog… zonder Pixar hadden we de huidige games niet kunnen spelen. Het onderstaande interview zet een hoop van de belangrijke ontwikkelingen in het daglicht. De video is wel voor de wat technische kijkers bedoeld.


Heb jij ook een leuke of boeiende tip voor ons? Stuur dan een mailtje inclusief je GamersNET-gebruikersnaam naar richard@gamersnet.nl. Volg GamersNET en de GN Lunchtip ook op Twitter en Facebook, want ook daar kun je jouw tips voor ons achterlaten.

Lunchtip gemist? Check de vorige! Toch een goed einde voor Mass Effect 3.

Eet smakelijk!