Details Skyrim update 1.5 onthuld

Bethesda heeft via haar blog zojuist details omtrent de nieuwe update voor The Elder Scrolls V: Skyrim onthuld. Deze patch repareert niet alleen enkele bugs en glitches, er wordt ook een volledig nieuwe kill camera toegevoegd. De betaversie van de update is nu via Steam te downloaden. Bethesda raadt deelnemers van de beta aan om wel eerst hun opgeslagen data te back-uppen, of om simpelweg geen bestaande savefiles te overschrijven. De update verschijnt pas op de consoles nadat de definitieve versie voor de PC te downloaden is. Check de volledige lijst met veranderingen hieronder.

New features:
  • New cinematic kill cameras for projectile weapons and spells
  • New kill moves and animations for melee weapons
  • Shadows on grass available (PC)
  • Smithing skill increases now factor in the created item’s value
  • Improved visual transition when going underwater
  • Improved distance LOD transition for snowy landscapes

    Bug fixes:

  • General crash fixes and memory optimizations
  • Fixed issue with Deflect Arrows perk not calculating properly
  • In “A Cornered Rat,” the death of certain NPCs no longer blocks progression
  • Fixed issue where Farkas would not give Companion’s quests properly
  • Fixed crash when loading saves that rely on data that is no longer being loaded
  • Followers sneak properly when player is sneaking
  • Fixed issue with weapon racks not working properly in Proudspire Manor
  • Arrows and other projectiles that were stuck in objects in the world now clean up properly
  • Fixed issue where “Rescue Mission” was preventing “Taking Care of Business” from starting properly
  • Fixed issue where certain NPCs would fail to become Thieves Guild fences
  • Fixed issue in “Diplomatic Immunity” where killing all the guards in the Thalmor Embassy before starting the quest would break progress
  • In “Hard Answers,” picking up the dwarven museum key after completing the quest, no longer restarts the quest
  • Killing Viola before or after “Blood on the Ice” no longer blocks progression
  • Fixed issue where Calixto would fail to die properly in “Blood on the Ice”
  • In “Waking Nightmare” fixed occasional issue where Erandur would stop pathing properly
  • Fixed issue where letters and notes with random encounters would appear blank
  • Fixed rare issue where dialogue and shouts would improperly play
  • Lydia will now offer marriage option after player purchases Breezehome in Whiterun
  • Fixed issue where if player manually mined ore in Cidhna Mine, jail time would not be served
  • Fixed rare issue with skills not increasing properly
  • Fixed issue where the Headsman’s Axe did not gain proper buff from Barbarian perk
  • In “A Night to Remember” it is no longer possible to kill Ysolda, Ennis or Senna before starting the quest
  • Fixed issue with the ebony dagger having a weapon speed that was too slow
  • Fixed issue with “The Wolf Queen Awakened” where backing out of a conversation with Styrr too soon would block progress
  • The third level of the Limbsplitter perk now properly improves all battle axes
  • Fixed a rare issue where Sanguine Rose would not work properly
  • In “Tending the Flames” King Olaf’s Verse will no longer disappear from explosions
    1.   
      ms13694's avatar

      goed om te zien dat ze verbeteringen blijven invoeren!

    2.   
      Neolite's avatar

      En zeer ergerlijk om te zien, dat er nog zo veel verbeterd moet worden.

    3.   
      Umbra's avatar

      Programmeren/programma’s zijn nu eenmaal zeer complexe structuren (zeker van deze omvang) waar de kleinste (logica)-fout heel onverwachte resultaten veroorzaakt.

      Het is onmogelijk om er alle fouten uit te krijgen, het spel is tenminste speelbaar, de bugs bij een SWTOR bijvoorbeeld vind ik veel ergerlijker…

    4.   
      DeAdSeYe's avatar

      Niks bekent over het gerucht tot Bethesda in mei een Elder scrolls-mmog gaat aankondigen, volgens een anonieme bron binnen de game industrie?
      Het spel zou duizend jaar voor de gebeurtenis van Skyrim afspelen.

      EDIT: Excuses, het staat tussen het nieuws!

    5.   
      Jarek's avatar

      New cinematic kill cameras for projectile weapons and spells.

      Dat is naizz ! 8)

    6.   
      Dark_Phoenix's avatar

      Umbra schreef, "Programmeren/programma’s zijn nu eenmaal zeer complexe structuren (zeker van deze omvang) waar de kleinste (logica)-fout heel onverwachte resultaten veroorzaakt.
      Het is onmogelijk om er alle fouten uit te krijgen, het spel is tenminste speelbaar, de bugs bij een SWTOR bijvoorbeeld vind ik veel ergerlijker…"

      Bij SWTOR zijn de meeste erge bugs nu ook opgelost hoor. Het loopt nu redelijk soepel met weinig lag en delay. Het is zeker ook speelbaar net als Skyrim. Toch had SWTOR goede launch gehad voor een MMO want ik heb MMO’s gespeeld op launch die veel erge problemen hadden.

      Ontopic: Ik ben blij dat ze meer kill camera’ s toevoegen. Ook goede bug fixes zie ik.

    7.   
      Superwasbeer's avatar

      Neolite schreef, "En zeer ergerlijk om te zien, dat er nog zo veel verbeterd moet worden."

      Gelijk heb je, voor velen al niet meer waard om up te daten omdat ze het spel al hebben uitgespeeld!

    8.   
      ronineter's avatar

      Superwasbeer schreef, "

      ”Neolite” schreef, "En zeer ergerlijk om te zien, dat er nog zo veel verbeterd moet worden."

      Gelijk heb je, voor velen al niet meer waard om up te daten omdat ze het spel al hebben uitgespeeld!"

      Ja en als ze een game pas uit brengen waarneer alle bugs verholpen zijn(vooral met deze groten) denk ik dat skyrim pas volgend jaar uit gekomen was en dan krijg je dat gezeur weer zoals bij dukenukem gebeuren.

    9.   
      yostiemontana's avatar

      Iemand enig idee wanneer de update er zal zijn???? 😥