Will Graham, product manager bij Electronic Arts, heeft aangegeven dat het aantal pre-orders van Mass Effect 3 alle verwachtingen overtreft. Het aantal pre-orders van Mass Effect 3 ligt ook een stuk hoger dan bij Mass Effect 2 het geval was.
Currently our pre-orders have broken the targets set, we are well ahead of where we were at the same point with Mass Effect 2 and we have all of the platforms aligned for launch, which is a first for the Mass Effect franchiseHet is dus duidelijk dat de reclamecampagne van EA zijn werk doet. Het bedrijf wil mogelijke klanten op alle manieren bereiken, onder andere via televisie, social media en met stunts als het in de lucht schieten van de game.
TV, cinema, online, print and outdoor activity will help capture the mainstream audience. For the core Mass Effect fan, we’ve been building on the immersive nature of the game with a host of trailers, social media activity and fan site activation.Hoewel Mass Effect 2 al zeer goed werd beoordeeld, wijst volgens Graham alles erop dat Mass Effect 3 van minstens even hoge kwaliteit zal zijn.
Mass Effect 3 follows on from a 96 Metacritic-rated game and everything suggests that the third iteration in the franchise is going to have the same, if not better, quality.