Next-gen consoles moeten drastisch beter zijn, aldus Epic Games

Tijdens een interview met VentureBeat wist Tim Sweeney, de president van Epic Games, te vertellen dat de volgende generatie consoles kwalitatief gezien drastisch beter moet zijn. Volgens de beste man moet een nieuwe generatie alleen ingeluid worden als de hardware fundamenteel een grote en vernieuwende sprong maakt.

You should only replace the hardware when you can make a dramatic leap in quality, not just two times or three times. It has to be huge and fundamentally new.
Het bedrijf is inmiddels klaar voor gloednieuwe consoles, want de levensduur van het huidige paar heeft zowel voordelen als nadelen. Dankzij de grote hoeveelheid gebruikers zijn er veel potentiële klanten, maar het wordt wel steeds moeilijker om dezelfde hype te genereren met exact dezelfde hardware. Op een gegeven moment kan een console natuurlijk niet verder gedreven worden.
The longevity of this console generation has been a mixed blessing. On the game side, it’s been really great for our business. With each new title, there is a bigger and bigger Xbox 360 installed base of users, so the games can sell more. On the other hand, it gets harder to generate the same excitement from the same hardware. That is when the new hardware is justified,
Het is verder ontzettend belangrijk voor Epic Games om met AMD, Intel en Nvidia in contact te blijven en te bespreken wat er de komende jaren in de planning staat. Er wordt in beide richtingen feedback gegeven, die van uiterst belang kan zijn.
Not just what’s coming next year but what’s coming out in two years, five years from now. Where is the industry going to max out? We give each other a lot of feedback and can have considerable impact on their direction.
Het is overigens dankzij Epic dat de Xbox 360 512MB geheugen in huis heeft, vanwege kritiek richting Microsoft, waardoor de visuele kwaliteit van Gears of War mogelijk is.
And they came through. They put in extra memory and that is one of the reasons we were able to make Gears of War look so compelling.

Without that extra memory, we would have far less space for details. That decision cost Microsoft about $1 billion, but you can say that it paid off big time. They would not have succeeded to the extent they have today if they had not done that.

Wat verwachten jullie van de volgende generatie?

  1.   
    Alfa Warrior's avatar

    Crytek had het ook al aangegeven: 6Gb Ram minimaal – maar 4 is naar mijn idee al genoeg.
    Grafische kracht van een GTX560 zou je BF3 op zen max kunnen spelen (op een console natuurlijk makkelijker, optimalisatie is veel beter dan op een PC).
    En minimaal 2 Cores met 3Ghz +/-.

    Als Microsoft zich hier ongeveer aan zou houden dan is het voldoende.

  2.   
    Jonah's avatar

    Alfa Warrior schreef, "Crytek had het ook al aangegeven: 6Gb Ram minimaal – maar 4 is naar mijn idee al genoeg.
    Grafische kracht van een GTX560 zou je BF3 op zen max kunnen spelen (op een console natuurlijk makkelijker, optimalisatie is veel beter dan op een PC).
    En minimaal 2 Cores met 3Ghz +/-.
    Als Microsoft zich hier ongeveer aan zou houden dan is het voldoende."

    We praten over minimaal acht kernen voor de volgende generatie, want het gaat van uiterst belang worden om taken voortaan te verdelen over de CPU. Er waren in het verleden al gesprekken over het berekenen van de A.I. met één kern, het renderen van physics met een andere kern enzovoort.

  3.   
    Neolite's avatar

    Fatsoenlijke krachtpatser gewenst! Nieuwe console kan mij niet sterk genoeg zijn. Des te meer vooruitgang krijgen we op gebied van AI en graphics.

  4.   
    cookymonster's avatar

    Laat maar komen die krachtige consoles, misschien overtuigen zij mij om er eens eentje te kopen 😉

  5.   
    xX_Speed_Xx's avatar

    Wat wordt het kostenplaatje?? Want, al die pracht is enorm leuk… maar als het veel boven de launchprijs zit van de ps3… dan hoeft het voor mij allemaal niet meer! 1000 euro voor console en dan 100 euro per spel??

  6.   
    soldierarjan's avatar

    Jonah schreef, "

    ”Alfa Warrior” schreef, "Crytek had het ook al aangegeven: 6Gb Ram minimaal – maar 4 is naar mijn idee al genoeg.
    Grafische kracht van een GTX560 zou je BF3 op zen max kunnen spelen (op een console natuurlijk makkelijker, optimalisatie is veel beter dan op een PC).
    En minimaal 2 Cores met 3Ghz +/-.
    Als Microsoft zich hier ongeveer aan zou houden dan is het voldoende."

    We praten over minimaal acht kernen voor de volgende generatie, want het gaat van uiterst belang worden om taken voortaan te verdelen over de CPU. Er waren in het verleden al gesprekken over het berekenen van de A.I. met één kern, het renderen van physics met een andere kern enzovoort."

    de ps3 heeft op dit moment toch ook al 8 kernen waar er 1 van uit staat als ik goed heb.
    ze moeten gewoon die 8 kernen sneller later gaan.

  7.   
    Bones's avatar

    xX_Speed_Xx schreef, "Wat wordt het kostenplaatje?? Want, al die pracht is enorm leuk… maar als het veel boven de launchprijs zit van de ps3… dan hoeft het voor mij allemaal niet meer! 1000 euro voor console en dan 100 euro per spel??
    "

    Mee eens, er word vaak vergeleken met de PC, maar een beetje PC zit ver boven de kostprijs van een gemiddelde console.

  8.   
    Sub-Zeuro's avatar

    Alfa Warrior schreef, "Crytek had het ook al aangegeven: 6Gb Ram minimaal – maar 4 is naar mijn idee al genoeg.
    Grafische kracht van een GTX560 zou je BF3 op zen max kunnen spelen (op een console natuurlijk makkelijker, optimalisatie is veel beter dan op een PC).
    En minimaal 2 Cores met 3Ghz +/-.
    Als Microsoft zich hier ongeveer aan zou houden dan is het voldoende."

    Minstens 3 x zo goed als jij voorspelt en ik ben (voorlopig) tevreden. Xbox draait bovendien al op 3 cores 3.2+ghz als je dat nóg niet wist. Anders ga ik over naar cloud gaming.

  9.   
    Fatal1ty's avatar

    Alfa Warrior schreef, "Crytek had het ook al aangegeven: 6Gb Ram minimaal – maar 4 is naar mijn idee al genoeg.
    Grafische kracht van een GTX560 zou je BF3 op zen max kunnen spelen (op een console natuurlijk makkelijker, optimalisatie is veel beter dan op een PC).
    En minimaal 2 Cores met 3Ghz +/-.
    Als Microsoft zich hier ongeveer aan zou houden dan is het voldoende."

    DIT! is weer precies zo iets hé, console console DIE gaan altijd voor brengen ze bijna altijd een slappe port naar pc altijd de pc vergeten en ja, dan krijg je natuurlijk een dikke performance decrease erg jammer dit luie achterwegelatings gedrag.