PlayStation Vita-versie Mortal Kombat draait op 60 frames per seconde

Vorig jaar verscheen Mortal Kombat voor de PlayStation 3 en Xbox 360. De game werd een grote hit en ging binnen korte tijd miljoenen keren over de toonbank. Daarom besloot NetherRealm Studios het spel ook op Sony’s aankomende handheld, de PlayStation Vita, uit te brengen. Nu waren de bloederige en extreem gedetailleerde fatalities één van de vetste aspecten van de game, dus veel mensen waren onmiddellijk bezorgd of de draagbare variant van Mortal Kombat, vanwege de beperkte kracht van de Vita, niet te veel in zou moeten leveren op het gebied van graphics.

Ed Boon, de geestelijk vader van de Mortal Kombat-franchise, stelde sceptici gerust. Volgens hem ziet het spel er verrassend mooi uit:

We did have to reduce some of the polygon counts from the backgrounds and characters, but that screen is so bright, and it’s got such high pixel density… when I saw Scorpion and Sub-Zero fighting on the Living Forest for the first time, I was amazed. It really maintains the identity of the game. I can’t wait for people to hold it in their hands and see it for themselves – it’s a surprisingly similar experience.
Daarnaast liet Boon weten geen compromissen te willen sluiten. Men heeft er daarom voor gezorgd dat de Vita-versie van de game, net als zijn grote broertje op de PlayStation 3, op 60 frames per seconde draait:
We wouldn’t accept any compromises there; we needed the game to run at the same framerate as the PS3 version. A number of our internal people proposed running it at 30 frames per second ‘we could do this and this and that’ – but we knew it would feel different. We didn’t want it to feel sluggish or unresponsive.
Tot slot liet Boon weten dat men de Challenge Tower flink heeft uitgebreid voor de PlayStation Vita. Deze modus leent zich namelijk perfect voor een handheld:
Challenge Tower is a perfect fit for mobile sessions, so we expanded it greatly for PS Vita. There are actually two Challenge Towers in the PS Vita version, and the new one has 150 challenges that are exclusive to PS Vita. A number of those challenges use PS Vita’s hardware features: the touch screen, the accelerometer…
Liefhebbers van gruwelijkheden op zakformaat kunnen vanaf de lente met Mortal Kombat aan de slag.

  1.   
    Jonah's avatar

    Kijk, dat is uitstekend nieuws voor de liefhebbers. Een fighter op 30 frames per seconde is… zelden optimaal te spelen in vergelijking met 60 frames per seconde.

  2.   
    fdennis's avatar

    Mooi nieuws heb ontiegelijk veel zin in de Vita. En nu met Mortal Kombat er ook nog is bij kan dit bijna geen flop meer worden.

  3.   
    Glennus's avatar

    Ik ga meteen een PS Vita pre-orderen.

  4.   
    Daniel Z's avatar

    Jonah schreef, "Kijk, dat is uitstekend nieuws voor de liefhebbers. Een fighter op 30 frames per seconde is… zelden optimaal te spelen in vergelijking met 60 frames per seconde."

    Dit.

    Bij sommige games is het überhaupt al jammer dat ze op 30 frames draaien, maar bij fighters is 60 vrij essentieel.

  5.   
    ShadyXL's avatar

    Glennus schreef, "Ik ga meteen een PS Vita pre-orderen."

    Heb ik allang gedaan 😛

    Misschien ook maar de Mortal Kombat pre-orderen.