Gamersnet.nl

Moeilijkheidsgraad Dead Space 2 verlaagd na testsessies

Tijdens een Q&A-sessie op de officiële website van Electronic Arts wist Brian Bartram, combat en control designer bij Visceral Games, te vertellen dat Dead Space 2 oorspronkelijk moeilijker was. De beste man verklaarde dat wanneer twee á drie mensen, uit een groep van tien personen, niet in staat om een level te voltooien, dat de moeilijkheidsgraad moet worden verlaagd.

You should have seen some of the levels and puzzles in Dead Space 2.

Some players would love for us to have kept them harder, longer, and more complicated. But when two or three people in a ten person playtesting session just can’t get past it, we have to nerf it.

Tijdens de ontwikkeling van games heerst er een constante strijd tussen wat men zou willen en wat men kan verschepen. Het eindresultaat moet een perfecte balans zijn tussen deze elementen en hiermee de fundering van de game vormen volgens Bartram.
Design wants a giant game with all kinds of cool stuff in it. Production wants a game that will actually ship. When they compromise, things have to be cut away, reduced, and scoped down.

But this process should ideally distill a game to its core – the real foundation of a game. For game mechanics, these become the known ‘pillars’ of the game – the three to five mechanics that will be used frequently and which are often mixed together to form the bulk of the game’s experience.

De liefhebbers onder ons kunnen echter vast wel beamen dat de laatste twee hoofdstukken van de game waarschijnlijk niet zijn onderworpen aan de verlaging van de graad.