Gamersnet.nl

Microsoft betaalt gedupeerde vrouw zelf terug

Microsoft is zelf opgekomen voor een vrouw die via Xbox LIVE de dupe is geworden van oplichting via phishing, een manier waarmee mensen naar een levensechte kopie van een betaalsite worden geleid, waarna zij hun gegevens achterlaten in verkeerde handen. Bij de Xbox LIVE-gebruiker was er 300 dollar verwijderd van haar PayPal-rekening.

The online safety of Xbox LIVE members remains of the utmost importance, which is why we consistently take measures to protect Xbox LIVE against ever-changing threats. However, we are aware that a handful of customers have experienced problems getting their accounts restored once they’ve reported an issue. We are working directly with those customers to restore their accounts as soon as possible and are reviewing our processes to ensure a positive customer support experience.

While we do not ordinarily comment on specific cases, Microsoft can confirm that the account in question has been reinstated to its rightful owner and all unauthorised charges are being refunded in full.

Microsoft zegt dat het probleem niet bij Xbox LIVE zelf ligt, maar bij externe phishing-websites. Waarom het bedrijf dan toch besloten heeft de vrouw te compenseren is niet bekend, maar nobel is het zeker. Wat vinden jullie? Bij wie ligt de verantwoordelijkheid?