Gamersnet.nl

Tetris-baas: Angry Birds is een gril

Het is algemeen bekend dat Angry Birds immens populair is. Het kleine spelletje is inmiddels al ruim een half miljard keer gedownload en dat aantal stijgt met de minuut. Maar volgens Henk Rogers, de baas van Tetris, zal Rovio’s spel niet lang meer zo populair zijn.

Angry Birds is cute and everybody plays it for a while but they get burned out and move on and they will play another game.
Volgens Rogers is Tetris, in tegenstelling tot Angry Birds, een game die wel lang meegaat:
Any time you have a character like an Angry Birds character, the games that have those as their central theme, they become popular and then they go away. Tetris has outlasted so many of those games, we’ve been around for 25 years. Again I like to compare it to a sport, in the beginning it’s an activity, like golf was an activity, then it became a sport. I think once people have played it more than 20 or 25 years you can say it’s here to stay, it’s a sport, it’s no longer a fad.
Daar voegde hij later aan toe:
But Tetris is like Happy Birthday, it keeps on going. Everybody else has games that come and go, they make the hit parade, but these are all temporary. You have to work really hard to get your unknown game to be #1, but when we re-released Tetris it became #1 even though we didn’t do any marketing. We have an unfair advantage, I gotta say. I’d rather have the goose that lays the golden egg.
Een gril of niet, Angry Birds heeft Rovio geen windeieren gelegd. Het bedrijf verdient maandelijks miljoenen euro’s aan het spelletje en het ziet ernaar uit dat deze trend zich de komende tijd nog door blijft zetten.