Mario Kart-formule is solide en blijft onveranderd, aldus Miyamoto

We mogen na zes jaar weer voorzien worden van een nieuwe handheld-Mario Kart, om precies te zijn het volgende maand te verschijnen Mario Kart 7 voor de 3DS. Liefhebbers die op zoek zijn naar drastische veranderingen in dit aankomende deel komen van een koude kermis thuis, want volgens Shigeru Miyamoto, de grote man verantwoordelijk voor de serie, vereist Mario Kart geen grote veranderingen.

De formule is over de jaren langzaamaan gegroeid en de 3DS-uiting die binnenkort in de winkels ligt, is simpelweg een opgepoetste, getunede variant van de welbekende formule. Er is met name een focus gelegd op het verbeteren van de online functies.

The core of Mario Kart is pretty solid by this point and I think it’s safe to have it evolve in a pretty staid and traditional manner.

The basic message here is ‘Mario Kart’s been powered up for the Nintendo 3DS,’ and I think the online upgrades in particular are pretty neat. A lot of time was spent on how to get all the individual components working together — Wi-Fi and Street Pass, local and Internet play.

Met bepaalde designkeuzes is de beste man het niet altijd eens geweest, zoals de mogelijkheid om geld te verdienen, onderdelen te kopen en je wagen aan te passen. Deze ideeën zijn afkomstig geweest van studioleden en niet van Miyamoto zelf, maar als de besturing en kern van de gameplay in orde was, mochten de leden hun plannen uitvoeren.
It can be fun to win money for racing and use it to buy parts and such, but I didn’t think that had much to do with the core fun of the series. The idea for that came from the studio staff, though, and my final response was ‘If you can build this customization on top of a solid control and gameplay foundation, then go ahead.’
Mario Kart 7 is met name onder handen genomen door Hideki Konno, producer van de Mario Kart-games voor de DS en Wii, waarbij Miyamoto zich op de achtergrond begaf en enkele veranderingen in de kern van de gameplay doorvoerde, zoals de toevoeging van kites.
Mario Kart is a pretty stable series, all things considered so production duties were chiefly handled by Hideki Konno while I mostly oversaw the complete picture.

With Mario Kart Wii, that included the idea of the steering wheel, and with this one, that included things like the idea of adding hang-gliding stuff to Mario Kart. I make the decisions involving new things to build the gameplay with, in other words.

  1.   
    -050- Critical's avatar

    tja het blijft wel grappig, maar niet meer dan dat. en waarom zou je steeds de nieuwste moeten hebben? ik heb nog steeds zoveel lol met de eerste dan met de laatste.

  2.   
    Jonah's avatar

    -050- Critical schreef, "tja het blijft wel grappig, maar niet meer dan dat. en waarom zou je steeds de nieuwste moeten hebben? ik heb nog steeds zoveel lol met de eerste dan met de laatste."

    Ik moet zeggen dat ik de Wii-versie erg mager vind, om eerlijk te zijn. Ik had veel meer plezier met Nintendo 64, dus ik begrijp je volledig. Toch ben ik blij met Mario Kart 7, want dankzij de verbeterde online functionaliteit ben ik voorlopig aan m’n 3DS gekluisterd.

  3.   
    HashtagMcSwag's avatar

    Elke keer als we met school op reis gingen(ardennenkamp, trier, londen) namen een paar mensen hun DS mee. Al snel zat de achterste helft van de bus mario kart aan doen per stoelen rij 1 ds en dan door wisselen. Altijd leuk omdat degene die ze mee namen eigenlijk zelf bijna nooit speelden 😛 En zo nu en dan iedereen elkaar uitschelde omdat ze net niet eerste werden 😆

  4.   
    lassieman's avatar

    @ano niem

    Dat was bij ons ook zo, maar dan gewoon iedereen een DS. Aan het eind van die week had ik 800 wins 😛