Mission: Impossible game nu ook op Facebook

In verband met het naderen van de première van Mission: Impossible – Ghost Protocol hebben Paramount Pictures en ontwikkelaar Funtactix de krachten gebundeld. Het resultaat ervan Mission: Impossible, gebaseerd op de gelijknamige filmreeks, is onlangs uitgebracht op Facebook. De game is niet de eerste die ontstaan is uit een samenwerking tussen de filmstudio en de ontwikkelaar, eerder al maakten ze een game gebaseerd op de film ‘Rango’.

De game gaat over een agent van de internationale spionnen organisatie IMF. Spelers krijgen verschillende missies, moeten vechten met andere agenten en kunnen nieuwe (en betere) wapens kopen. Elke actie kost echter, net zoals bij the Sims Social en Farmville, energie, waardoor spelers verplicht zijn om energie te kopen (met echt geld) of om te wachten tot de energiemeter na een tijdje weer aangevuld is.

Via de game kunnen spelers ook kans maken op prijzen (zoals tickets voor de Amerikaanse première van Mission Impossible – Ghost Protocol, gesigneerde spullen, en andere dingen) of exclusieve in-game content. Of de prijzen alleen gewonnen kunnen worden door Amerikaanse spelers is niet duidelijk. Volgens Facebook heeft Mission: Impossible op dit moment al 2,000 maandelijke gebruikers. Verwacht wordt dat dit aantal alleen maar zal oplopen.

  1.   
    ..:BlackPanther:..'s avatar

    impossibruu!!!