Call of Duty-game designer geeft toe: ik heb het verknald

Het succes van Call of Duty: Black Ops valt niet te ontkennen. Toch plaatste de gamedesign director van Black Ops, David Vonderhaar, een opmerkelijk bericht op Twitter:

See that gun to my head in my pic? That’s how I feel about 2nd Chance. We meant well. I fucked up. (…)
Daar voegde hij aan toe:
By the way, I’m really sorry about that challenge to cap flags for Pro perks. That was another bad idea. Long story. Filled with regret.
Second Chance is een beruchte perk in de multiplayer van Black Ops. Door de perk kon je in leven blijven wanneer je eigenlijk al een dodelijk aantal kogels had geรฏncasseerd. De speler trok automatisch je pistool en liet je nog tien seconden langer leven. De pro perk telde daar nog eens 20 seconden bij op en maakte het mogelijk voor teammates om jou te reviven.

Zodra je in Second Chance gaat, val je op de grond en tijdens deze animatie ben je even onaantastbaar, maar wanneer je eenmaal ligt kan je weer schade oplopen. Echter, in die halve seconde kan jij wรฉl schieten op je tegenstander en kan hij dus doodgaan, terwijl hij eigenlijk de betere was.

Ook vonden veel spelers het niet fijn dat ze gedwongen werden om modi als Capture the Flag te spelen voor bepaalde pro perks. Hieronder vind je het plaatje waar Vonderhaar het over had:

  1.   
    DutchmanDevil's avatar

    die second change maak ik nooit gebruik van, want dat zuigt wel zo verschrikkelijk, maar het was inderdaad irritant om CTF te moeten spelen voor marathon pro ๐Ÿ˜ก

  2.   
    Thundergamer's avatar

    Helemaal mee eens, maar dat had hij zig wel vorig jaat moeten realizeren toen CoD nog leuk was.

  3.   
    darkclown's avatar

    elmorules schreef, "die second change maak ik nooit gebruik van, want dat zuigt wel zo verschrikkelijk, maar het was inderdaad irritant om CTF te moeten spelen voor marathon pro ๐Ÿ˜ก "

    Idd, alle pro perks (op het vernietigen van een centry gun na) waren makkelijk. Maar 15 vlaggen capturen was wel heel erg veel! En ik wist niet dat diegene dan een halve seconde onkwetsbaar was. Onnozele keuze, en ik ben dan ook vaak om die reden dood gegaan! Het grootste probleem van CoD: BO waren de programmeurs. Donders wat had dat spel veel last van framedrops. Om nog maar over de vastlopers en Ground War te zwijgen! ๐Ÿ‘ฟ

  4.   
    fdennis's avatar

    Ik ben geen Cod hater maar vond de multiplayer wat minder. Ondanks dat wel ruim 100 uur gespeeld minstens en de zombie mod maakte het voormij helemaal goed. Ook de singleplayer op normaal en pittig gedaan. Dus als ik ruim 200 uur krijg voor 60 euro dan noem ik het een geslaagde game. Tot nu toe weinig tijd gehad voor Mw3 maar dat komt door Skyrim. Kunnen ze iig die klote servers verbeteren. Misschien even afkijken bij dice? binnen 5 seconde in een potje en kleine kans op lag.

  5.   
    fabiankok's avatar

    darkclown schreef, "

    ”elmorules” schreef, "die second change maak ik nooit gebruik van, want dat zuigt wel zo verschrikkelijk, maar het was inderdaad irritant om CTF te moeten spelen voor marathon pro ๐Ÿ˜ก "

    Idd, alle pro perks (op het vernietigen van een centry gun na) waren makkelijk. Maar 15 vlaggen capturen was wel heel erg veel! En ik wist niet dat diegene dan een halve seconde onkwetsbaar was. Onnozele keuze, en ik ben dan ook vaak om die reden dood gegaan! Het grootste probleem van CoD: BO waren de programmeurs. Donders wat had dat spel veel last van framedrops. Om nog maar over de vastlopers en Ground War te zwijgen! ๐Ÿ‘ฟ "

    Die 15 vlaggen waren uber snel gedaan o.o
    Deed het met een maat, en we hadden het in 2-3 potjes, gewoon ballistic knife+tomahawk en rennen voor je leven-

  6.   
    G_Dragon16's avatar

    Hehe ๐Ÿ™‚ , niet alleen black ops! ook mw2 en mw3 , teminste voor hardcoregamers wel

  7.   
    GENERAL_DS's avatar

    Waarom spreek jij voor alle hardcoregamers?

  8.   
    FishHookz's avatar

    Eindelijk iemand die zijn fouten toegeeft ๐Ÿ™„

  9.   
    xHouse's avatar

    Soms moet je iets laten mislukken voordat je het inziet, hopelijk gebruiken ze dit dan ook voor de volgende COD, die hopelijk iets vernieuwend word en een leuke run ’n gun game word. ๐Ÿ™‚

  10.   
    Superwasbeer's avatar

    darkclown schreef, "

    ”elmorules” schreef, "die second change maak ik nooit gebruik van, want dat zuigt wel zo verschrikkelijk, maar het was inderdaad irritant om CTF te moeten spelen voor marathon pro ๐Ÿ˜ก "

    Idd, alle pro perks (op het vernietigen van een centry gun na) waren makkelijk. Maar 15 vlaggen capturen was wel heel erg veel! En ik wist niet dat diegene dan een halve seconde onkwetsbaar was. Onnozele keuze, en ik ben dan ook vaak om die reden dood gegaan! Het grootste probleem van CoD: BO waren de programmeurs. Donders wat had dat spel veel last van framedrops. Om nog maar over de vastlopers en Ground War te zwijgen! ๐Ÿ‘ฟ "

    Onkwetsbaar? Wat!? Dat is helemaal niet zo, en jullie moeten niet zo zeuren vind ik. CTF is hartstikke leuk

  11.   
    Lazar93's avatar

    Dit is een eerlijke designer ๐Ÿ™‚

  12.   
    game_expert's avatar

    Vind black ops beter dan mw3 ๐Ÿ˜‰

  13.   
    Nitrix31's avatar

    Als de volgende CoD (niet mw3) maar super vet wordt

  14.   
    -050- Critical's avatar

    ik vond black ops wel gruwelijk eigenlijk !

  15.   
    Alexander2011's avatar

    Ik vind het nog steeds leuk. goed dat die eerlijk is.

  16.   
    mastertje's avatar

    Superwasbeer schreef, "

    ”darkclown” schreef, "[quote=”elmorules”].."

    Idd, alle pro perks (op het vernietigen van een centry gun na) waren makkelijk. Maar 15 vlaggen capturen was wel heel erg veel! En ik wist niet dat diegene dan een halve seconde onkwetsbaar was. Onnozele keuze, en ik ben dan ook vaak om die reden dood gegaan! Het grootste probleem van CoD: BO waren de programmeurs. Donders wat had dat spel veel last van framedrops. Om nog maar over de vastlopers en Ground War te zwijgen! ๐Ÿ‘ฟ "

    Onkwetsbaar? Wat!? Dat is helemaal niet zo, en jullie moeten niet zo zeuren vind ik. CTF is hartstikke leuk
    [/quote]

    Uhm, die ontwikkelaar geeft ut zelf toe, dus blijkbaar ben je wel onkwetsbaar.. Tsja en meningen over spelmodi is en blijft voorkeuren. (heb er zelf helemaal niks mee)

  17.   
    Banaanslak's avatar

    โ€œA man must be big enough to admit his mistakes, smart enough to profit from them, and strong enough to correct them.โ€

    Ik vind deze uitspraak wel van toepassing hier.

  18.   
    Carcass's avatar

    Banaanslak schreef, "โ€œA man must be big enough to admit his mistakes, smart enough to profit from them, and strong enough to correct them.โ€
    Ik vind deze uitspraak wel van toepassing hier."

    Alleen past het pistool onder zijn bakkes niet zo in dat plaatje..