Rockstar: ”Gedoseerde informatie houdt games magisch”

Rockstar staat al niet bekend om het vrijgeven van veel informatie als een game wordt aangekondigd. Toch werden we vorige week verbaasd met de Grand Theft Auto V trailer, waar we al behoorlijk veel te zien kregen. Er bestaat echter wel een reden dat Rockstar informatie gedoseerd naar buiten brengt, zo laat Dan Houser weten.

It’s really important to us that the games (feel) kind of magical,” he says. “It might annoy people that we don’t give out more information, but I think the end point is people enjoy the experience.
Houser, medeoprichter van Rockstar Games, zegt dat games hierdoor veel magischer blijven dan wanneer je in een keer ontzettend veel details opgooit. Hij zegt dat het bij Rockstar volgens een strakke planning gaat en als het bedrijf nog niets wilt vrijgeven, dan gebeurt dat ook bijna nooit.
The less they know about how things are pieced together and how things are broken down and what our processes are, the more it will feel like this thing is alive, that you are being dragged into the experience. That’s what we want.
Niet iedereen zal Rockstar hier aardig voor aankijken, maar Houser vindt dat ze op deze manier op het belang van de gamer letten. De ervaring zal nu veel groter worden.

  1.   
    fabiankok's avatar

    Mee eens!

  2.   
    ms13694's avatar

    Rockstar is ontzettend goed in het hypen van hun games, op sommige sites hebben ze zelfs countdowns naar een nieuwe trailer!

  3.   
    bender's avatar

    Goed punt.

  4.   
    painkillers's avatar

    ze hebben wel gelijk
    als ik kijk ben ik meer verast door een game waarvan weinig informatie beschikbaar is dan van een game waar veel info over beschikbaar is.

  5.   
    soldierarjan's avatar

    painkillers schreef, "ze hebben wel gelijk
    als ik kijk ben ik meer verast door een game waarvan weinig informatie beschikbaar is dan van een game waar veel info over beschikbaar is."

    maar zoiets kan ook voor een bedrijf in nadeel zijn dat te weinig mensen het kennen en kopen daarom.
    al zie ik zoiets niet gebeuren bij rockstar maar bij kleine studio wel.

  6.   
    painkillers's avatar

    soldierarjan schreef, "

    ”painkillers” schreef, "ze hebben wel gelijk
    als ik kijk ben ik meer verast door een game waarvan weinig informatie beschikbaar is dan van een game waar veel info over beschikbaar is."

    maar zoiets kan ook voor een bedrijf in nadeel zijn dat te weinig mensen het kennen en kopen daarom.
    al zie ik zoiets niet gebeuren bij rockstar maar bij kleine studio wel."

    dat is dan ook de kracht van rockstar
    ze kondigen een game aan en dat is het ook. niet zoals ea of activision die met elke nieuwe functie doen alsof ze innovatief zijn.

  7.   
    fabiankok's avatar

    painkillers schreef, "

    ”soldierarjan” schreef, "[quote=”painkillers”].."

    maar zoiets kan ook voor een bedrijf in nadeel zijn dat te weinig mensen het kennen en kopen daarom.
    al zie ik zoiets niet gebeuren bij rockstar maar bij kleine studio wel."

    dat is dan ook de kracht van rockstar
    ze kondigen een game aan en dat is het ook. niet zoals ea of activision die met elke nieuwe functie doen alsof ze innovatief zijn.[/quote]

    Zeker waar.
    Vind eigenlijk dat Bethesda hier ook wel een beetje naar mag luisteren, vind namelijk dat er nét wat teveel van Skyrim al naar buiten was geraakt waardoor het weer een net iets minder ”magisch” gevoel voor mij heeft (doet niet af aan het feit dat het een GEWELDIG spel is, echt GEWELDIG)

  8.   
    Leon 2.0's avatar

    Eigenlijk heel logisch. 🙂