Gamersnet.nl

Mee-ontwikkeling Modern Warfare 3 kende veel druk, aldus Sledgehammer Games

Tijdens een interview met IndustryGamers wist Michael Condrey, mede-oprichter van Sledgehammer Games, te vertellen dat de mee-ontwikkeling van Call of Duty: Modern Warfare 3 heel veel druk met zich meebracht voor het team.

I’d be dishonest if I said I didn’t feel the pressure. To be working on Modern Warfare 3, with 30 million plus fans demanding nothing less than an amazing sequel to Modern Warfare 2 … yeah, we knew it was going to take everything we had to give.
Glenn Schofield, algemene manager, deelde verder dat dit voor het bedrijf een unieke kans en men wilde maar al te graag die kans grijpen. De druk die vervolgens uitgeoefend werd op Sledgehammer Games was eigenlijk afkomstig van het team zelf, want het bedrijf legde de lat direct immens hoog.
We also knew that it was an opportunity of a lifetime. It’s like that saying – the hardest steel is forged in the hottest fire. It’s been quite a two-year journey and it certainly took a herculean team effort.

There has been a lot of pressure, but most of it we put on ourselves.

De beste man vertelde verder dat hij zich maar al te goed besefte dat er miljoenen fans zijn die uitkeken naar Modern Warfare 3. De studio houdt echter van een stevige uitdaging en dat heeft men gemotiveerd om keihard aan de slag te gaan met de game.
We realize there are millions of fans out there that are counting on us to deliver something that can be held up to Modern Warfare 2. There are so many people looking forward to playing Modern Warfare 3 that I’d be kidding you if I didn’t say we feel some pressure.

But at Sledgehammer Games we love a challenge and live for the pressure. It makes us perform at our very best. I think those that can handle the pressure, and love what they do, always do their greatest work.