David Anfossi, werkzaam als producer bij Eidos Montreal, geeft in een interview met Edge Magazine toe dat de bosses in Deus Ex: Human Revolution de zwakke plek van het spel zijn. Anfossi laat weten dat Eidos Montreal er van op de hoogte was dat ze niet optimaal verwezenlijkt waren, maar dat er niet genoeg tijd was voor het team om dit te verbeteren. Hij meent dat de ontwikkelaar wel volledig achter de beslissing staat om de bosses in het spel te houden.
“The boss fights were too much for the team to do internally in the time we had. We totally underestimated the effort to do that correctly. We had to work with an external supplier with that, but the design and everything is from the team at Eidos Montreal.”Toch is Anfossi, vooral vanwege het brede scala aan mechanica in de game héél trots op zijn team. Het kostte het team zeker twee jaar en was, aldus Anfossi, vanaf het begin tot het einde een ‘pure nachtmerrie’. Als hij dan ook, wat betreft de bosses, de kans zou krijgen om alles opnieuw te doen, dan zou hij ze er alsnog inlaten.
“There are two options: no boss fights, or do boss fights correctly,” he said. “I’m pretty sure that now we have the knowledge to do it correctly.