Naughty Dog-medewerkers krijgen tijd om aan eigen werk te knutselen

Het lijkt een fijne werkplek, daar bij ontwikkelaar Naughty Dog, en er moet een reden zijn waarom er zulke kwalitatieve games geproduceerd worden door het bedrijf. Natuurlijk zal er binnen het bedrijf stress gekend worden als de release van een titel als Uncharted 3: Drake’s Deception dichtbij komt, die vandaag officieel uit is, maar Richard Lemarchand, designer van Uncharted 3, noemt een reden.

Evan and Christophe are cool about giving us an interval of undirected time at work, which is really interesting.

It’s a bit like the famous Google Fridays, where Google employees are allowed to do whatever they like one day a week. They’re smart in doing so because many of the coolest bits of the Uncharted games have grown out of those times of self-directed work we all do.

De PlayStation 3-exclusives zijn zo goed omdat de hoofden van Naughty Dog, Evan Wells and Christophe Balestra, eens per week de medewerkers de tijd gunnen om aan eigen projecten of werk te knutselen. Dit wordt door Naughty Dog zeer aangemoedigd en Lemarchand vindt dit interessant.

Richard Lemarchand stelt de gelijkenis met Google Fridays, waar medewerkers van de zoekmachine eenmaal per week zelf mogen weten waaraan ze werken. Hij zegt dat de mensen bij Naughty Dog slim genoeg zijn en hun ‘eigen tijd’ goed benutten, want veel van de beste stukken uit Uncharted zijn gecreëerd door de momenten waarbij medewerkers aan eigen werk sleutelen.

We’ve already started having post-mortem meetings,” said Lemarchand. “We’ve started having meetings about what went right and what went wrong. We always do this at the end of every project. While the experience of making the game is still fresh in our minds we want to make as many notes as we can about the things we think we could do better.
Daarnaast, hoewel heel Naughty Dog toe is aan wat vrije tijd na de intensieve ontwikkeling van Uncharted 3, is het bedrijf al bezig met post-mortem meetings. De game zit nog vers in het geheugen en er wordt over de goede en slechte kanten van het spel gesproken. Dit gebeurt altijd na een project; er worden notities gemaakt om bij een volgende game rekening mee te houden.

We zullen zien of al het ploegwerk van Naughty Dog heeft geholpen, als de eerste verkoopcijfers binnenrollen.

  1.   
    Leon's avatar

    Niet alleen aardig maar ook slim, want mensen kunnen in hun eentje soms met hele goede ideeën komen na wat knutselwerk 🙂

  2.   
    Daniel Z's avatar

    Ben ik met je eens en blijkbaar werkt deze strategie ook 😉